اختصاص 80 میلیارد ریال اعتبار برای بهینه سازی برق آستارا


اختصاص 80 میلیارد ریال اعتبار برای بهینه سازی برق آستارا

آستارا - ایرنا - رئیس اداره برق آستارا از اختصاص 80 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع برق این شهرستان خبر داد.

فرزین بهامین روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر اعتبار یاد شده ۲۵ دستگاه ترانسفورماتور تقویت و اصلاح برق و ۲۰ کیلومتر کابل خودنگهدار برای بهبود ولتاژ و مقاوم سازی شبکه، به زودی تامین خواهد شد.

وی افزود: شرکت توزیع برق استان گیلان به دلیل موقعیت گردشگری آستارا نگاه ویژه ای به این شهرستان دارد و پست ۶۳ کیلوولت نیز در حوالی پل احمد این شهرستان در حال ساخت است تا مشکل افت ولتاژبرق در مناطقی نظیر شهرک صنعتی، بندر و حیران برطرف شود.

وی اظهار داشت: در فصل گرما به علت استفاده مداوم از لوازم سرمایشی در آستارا، مصرف برق به دو برابر سایر فصل ها افزایش می یابد و آگاهی افکار عمومی از زمان اوج مصرف، در مدیریت مصرف تاثیرگذار است.
بهامین به شهروندان توصیه کرد دمای کولر را بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد تنظیم و از لامپ های ال ای دی کم مصرف با نور کافی و عمرمفید استفاده کنند و در ساعات اوج مصرف یعنی از ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۴ از لوازم پرمصرف مانند ظرفشویی، لباسشویی و سشوار استفاده نکنند.
از ۴۹ هزار مشترک برق در آستارا ۷۱ درصد مسکونی، ۱۷ درصد تجاری و بقیه کشاورزی، تولیدی و عمومی است و در این شهرستان در فصل تابستان و اوج مصرف برق، خاموشی های مقطعی رخ می دهد.

شهرستان گردشگرپذیر و مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در دو بخش و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۰۵ / ‏‬ ۷۱۲۴/‏۲۰۰۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت