حجم روان آب های خراسان جنوبی افزایش می‌یابد


حجم روان آب های خراسان جنوبی افزایش می‌یابد

نصرآبادی با تاکید بر اینکه هر سال حجم روان آبها در استان بر اثر کاهش پوشش گیاهی و تغییر بازه زمانی بارش ها افزایش می‌یابد، گفت: این در حالی است که مسئولان آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی معتقد هستند که 90 درصد بارندگی‌های استان تبخیر می‌شود!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا نصرآبادی» امروز (30 خرداد) در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی در استان اظهار کرد: باید تکلیف این امر مشخص شود که آیا هدف مدیریت منابع آب بر اساس ظرفیت‌های واقعی موجود است و یا هدفی را از قبل تعریف کرده و می‌خواهیم آمار و ارقام را با آن متناسب کنیم؟

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه واقعیت استان این است که روان آب وجود دارد، گفت: هر سال این روان آبها بر اثر کاهش پوشش گیاهی و تغییر بازه زمانی بارش ها افزایش می‌یابد.

نصرآبادی ادامه داد: اگر در گذشته از مهرماه تا اواخر خرداد بارندگی ها بود اما اکنون نیمه بهمن تا اردیبهشت شده است و شدت بارندگی ها به خاطر کوتاه شدن زمان افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه حجم خروجی روان آبها زیاد شده است، عنوان کرد: در این شرایط باید چه کاری انجام دهیم؟

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌ جنوبی بیان کرد: از مساحت 15 میلیون هکتاری استان حداقل 7.5 میلیون هکتار حوزه‌های آبخیز موثر هستند.

نصرآبادی با بیان اینکه مسئولان آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی معتقد هستند که 90 تا 95 درصد بارندگی‌های استان تبخیر می‌شود و همان ابتدا صورت مسئله را پاک می‌کنند، گفت: تکلیف مدیریت این 90 درصد تبخیر بارندگی های استان چه نهادی است؟ آیا راهکاری ندارد؟

به گفته وی رفع مشکل تبخیر بارندگی های استان با اجرای طرح های بیابان زدایی، اصلاح و احیای مراتع این امر قابل کاهش است.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک