انهدام باند کلاهبرداری آنلاین در شهرستان قدس


انهدام باند کلاهبرداری آنلاین در شهرستان قدس

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از انهدام باند 11 نفره کلاهبرداری آنلاین با 94 میلیارد ریال کلاهبرداری در شهرستان قدس خبر داد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار "محسن خانچرلی" در گفتگو با پایگاه خبری پلیس، گفت: اعضای باند ۱۱ نفره که به صورت شبکه‌ای، درگاه‌های اینترنتی جعلی و پرمخاطب ایجاد کرده بودند، با کلاهبرداری از شهروندان ۹۴ میلیارد ریال گردش مالی داشتند، که با تلاش پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه گردانندگان این شبکه از طریق فضای مجازی با یکدیگر آشنا شده بودند، خاطرنشان کرد: هر ۱۱ نفر اعضای این باند با آشنایی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد درگاه‌های اینترنتی جعلی و سایت‌های پر مخاطب کرده بودند و با خرید و اجاره کارت‌های عابربانک تعدادی از افراد فقیر، تراکنش‌های بانکی را به حساب‌های آنان واریز و به صورت اینترنتی از آن استفاده می‌کردند.
سردار خانچرلی تصریح کرد: ماموران پلیس فتا غرب استان تهران موفق شدند، متهمان را در استان‌های همجوار شناسایی و پس از هماهنگی قضایی دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی غرب استان تهران ادامه داد: متهمان دستگیر شده به ۹۴ میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف کردند و پس از شناسایی مال باختگان، پرونده مقدماتی تشکیل شد و متهمان تحویل مرجع قضائی شدند.
سردار خانچرلی در پایان خطاب به شهروندان افزود: شهروندان به هیچ عنوان در این شبکه‌های مجازی به کسی اعتماد نکنند و اطلاعات شخصی و بانکی خود را در معرض نمایش افراد ناشناس قرار ندهند و هرگونه موارد مشکوک را به پلیس گزارش دهند.
کلاهبرداری ۶۰ میلیاردی یک زن با وعده سرمایه گذاری
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری زنی خبر دارد که به بهانه خرید ارز و وعده سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریال از مال باختگان کلاهبرداری کرده بود.
سرهنگ کارآگاه "مرتضی نثاری" گفت: اواسط خرداد سال جاری پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری از شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه ۴ تهران به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد که در آن ۱۸ تن از مال باختگان اظهار داشتند زنی که مدعی بود از کارکنان هواپیمایی است ۶۰ میلیارد ریال از آنان به بهانه خرید ارز و سرمایه گذاری در واردات خودرو‌های خارجی کلاهبرداری کرده است.
وی با بیان اینکه همه مال باختگان اظهارات مشابهی در خصوص کلاهبرداری متهم، بیان می‌داشتند، عنوان کرد: یکی از مال باختگان در اظهارات خود، گفت: با متهم از طریق یکی از دوستانم آشنا شدم و این فرد خود را از کارکنان هواپیمایی معرفی و اظهار می‌کرد می‌تواند ارز و خودرو‌های خارجی وارد کند و من نیز به خیال اینکه می‌توانم سرمایه گذاری خوبی داشته باشم همه وجوه نقد و پس اندازم را به حسابی که این خانم معرفی کرده بود، واریز کردم.
این مقام انتظامی در خصوص اظهارات مال باخته‌ای دیگر گفت: این شاکی نیز اظهار داشت متهم در همسایگی آنان سکونت دارد و به طور مداوم او را با لباس ویژه هواپیمایی می‌دیدم و این زن مدعی بود که از کارکنان هواپیمایی است و می­ تواند خودرو‌های خارجی و ارز را به داخل کشور وارد کند تا اینکه اعتماد من را جلب کرد و من هم مبالغی را به حساب وی یا خانواده اش و همچنین افرادی که وی معرفی کرده بودند، واریز کردم، ولی پس از گذشت مدتی از ارز خارجی یا خودرویی که وی وعده داده بود، خبری نشد و به بهانه‌های مختلف طفره می‌رفت تا اینکه متوجه متواری شدن وی شدم.
سرهنگ جان نثاری بیان داشت: تحقیقات پلیسی ادامه یافت و در پایش‌های اطلاعاتی مشخص شد که حساب‌هایی که متهم به مال باختگان معرفی می‌کرده، مربوط به صرافی‌های مستقر در تهران است که این افراد اظهار می‌داشتند خانم جوانی به طور مرتب به صرافی آنان مراجعه می‌کرده و به ازای خرید سکه و ارز مبالغی را به حساب آنان منتقل می‌کرده است.
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه مخفیگاه متهم در یکی از مناطق شمال تهران شناسایی شد، عنوان کرد: کارآگاهان موفق شدند متهم را با دستور قضایی در مخفیگاهش بازداشت و در بازرسی از آن محل مقداری سکه و ارز کشف کنند.
وی تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه با پذیرش جرم ارتکابی اظهار کرد هیچ گونه سمتی در هواپیمایی ندارم و قصد داشتم مقداری پول تهیه کنم و از کشور خارج شوم که با تهیه لباس فرم و جلب اعتماد مال باختگان با همه مبالغ دریافتی که ۶۰ میلیارد ریال است دلار و سکه خریداری کرده ام.
سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری در پایان خاطر نشان کرد: متهم با دستور قضایی تا تکمیل پرونده در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی