عوارض آزادراه تهران-شمال باید حداکثر 10 هزار تومان باشد


عوارض آزادراه تهران-شمال باید حداکثر 10 هزار تومان باشد

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت می تواند برای جبران هزینه های آزادراه تهران-شمال، برخی از اراضی اطراف آزادراه را که تحت تملک دارد، را به پیمانکار(بنیاد مستضعفان) واگذار کند تا سطح هزینه ها مقداری کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای افزایش 30 تا 90 هزار تومانی عوارض آزادراه تهران-شمال، گفت: تعیین عوارض با نرخ بسیار بالا، اقدامی غیرکارشناسی بوده و تبعات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

افزایش 30 تا 90 هزار تومانی عوارض آزادراه تهران-شمال عملا موجب هدایت مسافران به مسیر و جاده‌های دیگر می شود تا مجبور به پرداخت عوارض گران قیمت نباشند

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش 30 تا 90 هزار تومانی عوارض آزادراه تهران-شمال عملا موجب هدایت مسافران به مسیر و جاده‌های دیگر می شود تا مجبور به پرداخت عوارض گران قیمت نباشند.

راه کار تأمین هزینه تمام شده اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال، افزایش عوارض نیست

وی ادامه داد: البته هزینه تمام شده اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال بسیار بالا بوده و دولت باید از طرق مختلف این هزینه ها را جبران کند، اما قطعا راه کار تأمین این اعتبار، افزایش عوارض راه نیست.

واگذاری اراضی دولتی به بنیاد مستضعفان برای کاهش هزینه اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال

بدری افزود: به نظر من دولت می تواند برای جبران هزینه های آزادراه تهران-شمال، برخی از اراضی اطراف آزادراه را که تحت تملک دارد، را به پیمانکار(بنیاد مستضعفان) واگذار کند تا سطح هزینه ها مقداری کاهش یابد و به تبع آن از میزان عوارض دریافتی از مسافران کاسته شود.

دولت باید دوره دریافت عوارض از مسافران آزادراه تهران-شمال را بالا ببرد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: همچنین وزارت راه و شهرسازی می تواند دوره دریافت عوارض از مسافران آزادراه تهران-شمال را افزایش دهد تا در مدت زمان بیشتری عوارض به صورت معقولانه دریافت شود.

عوارض آزادراه تهران-شمال باید حداکثر 10 هزار تومان باشد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه عوارض آزادراه تهران-شمال باید حداکثر 10 هزار تومان باشد، تصریح کرد: بالا بردن غیرمنطقی عوارض موجب می شود که مردم برای سفر به شمال کشور از راه های دیگر استفاده کنند./

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403