30 درصد کارت های الکترونیکی مرزنشینان پیرانشهر فعال نیست


30 درصد کارت های الکترونیکی مرزنشینان پیرانشهر فعال نیست

ارومیه- ایرنا- نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود فعال شدن بازارچه مرزی تمرچین هنوز 30 درصد کارت های الکترونیکی مرزنشینان فعال نشده است.

رسول خضری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هوز هم زیرساخت‌های لازم برای فعالیت پیله وران فراهم نشده و تعداد زیادی از کارت‌های الکترونیکی آنان غیر فعال است.

وی همزمان با سفر وزیر صمت به تمرچین و بررسی مشکلات تجارت مرزی این شهرستان، اضافه کرد: پیله وران در زمینه ثبت سفارش‌ها و بحث ارز مشکلاتی دارند که باید بررسی و راهکارهای مناسب برای آن ارائه شود.

وی در خصوص مبادلات مرزی با کشور عراق نیز گفت: در سفر وزیر امور خارجه به اقلیم کردستان این موضوع با وزیر تجارت عراق مطرح شد و ۲ طرف تمایل زیادی برای برقراری مبادلات اقتصادی با هم داشتند.

وی در خصوص سفر وزیر صمت به شهرهای پیرانشهر و سردشت نیز گفت: بنا بر برنامه ریزی های صورت گرفته در این سفر مشکلات بازارچه‌های رسمی و مشکل کارت‌های مرزی پیله وران بررسی می‌شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر در این سفر دیداری هم با فعالان اقتصادی، نماینده پیله وران و مسئولان واحدهای تولیدی در این ۲ شهرستان مرزی خواهد داشت.

خضری یادآور شد: مسئله مرز تنها به مسائل اقتصادی مربوط نمی‌شود و مسائل امنیتی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در چهارچوب قوانین و مقررات با ترددکنندگان مرزی برخورد شود.

وجود ۹۶۷ کیلومتر از مرزهای ایران با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان در محدوده آذربایجان غربی، این استان را در موقعیت ممتازی برای گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه قرار داده و این ظرفیت منحصربفرد در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر صمت امروز / ‏پنجشنبه / ‏ در سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی از مرز کیله سردشت و مرز تمرچین پیرانشهر بازدید می‌کند و در جلسه‌ای که با حضور مسئولان استانی و فعالان اقتصادی برگزار می‌شود، مشکلات این ۲ مرز را مورد بررسی قرار می‌دهد.

۳۰۲۰/‏۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان