دومین اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدسه ایران برگزار شد


دومین اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدسه ایران برگزار شد

گروه اجتماعی ـ دومین اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران به میزبانی سومین حرم اهل بیت(ع) در شیراز برگزار شد.

دومین اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدسه ایران برگزار شد

به گزارش ایکنا از فارس، دومین اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه ایران اسلامی امروز، 30 خردادماه به میزبانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در سالن شهید آیت‌الله دستغیب برگزار شد.
آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان احمدی و محمدی(ص) در این اجلاسیه به انگیزه تشکیل این نوع اجلاسیه‌ها از آغاز تاکنون اشاره و بیان کرد: خاندان نبوت نشات گرفته از نور خدا هستند، لذا وحدت و همکاری متولیان بقاع متبرکه این بزرگواران به نحو اخص سازنده است.
وی با بیان اینکه آستان‌های مقدس قبله امید و آرامش برای ارادتمندان و دوستداران خاندان نبوت بوده و هستند و ملجأ و مامن برای عموم مردم محسوب می‌شوند، افزود: بقاع آنها فرصتی است برای شناساندن معارف اسلامی که برای ارتقای معنوی به بهترین وجه باید از آنها استفاده کرد.
تولیت آستان شاهچراغ(ع) به جایگاه رفیع احمدبن موسی(ع) از نظر پدر بزرگوارشان در تعبیر مرحوم شیخ مفید اشاره و به تشریح ویژگی‌های کریمانه این امامزاده واجب‌التعظیم پرداخت.
آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه یکی از موازین عظمت امامزادگان تعهد آنها نسبت به ولی امر زمانشان بوده است، گفت: در احوالات احمدبن‌موسی(ع) با توجه به تحلیل تاریخ معاصر ایشان ملاحظه می‌شود که اقدمات بزرگ وی برخاسته از برادر و ولی امر زمان خود بوده است.
این اجلاسیه با حضور آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و سید مهدی خاموشی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و نمایندگان مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت برگزار شد.
پایان‌بخش این نشست، غبارروبی مضجع شریف حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) توسط تولیت‌های حرم‌های مطهر ایران اسلامی بود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی