انهدام باند کلاهبرداری آنلاین در شهرستان قدس تهران


فرمانده انتظامی غرب استان تهران از انهدام باند ۱۱ نفره کلاهبرداری آنلاین با ۹۴ میلیارد ریال...

انهدام باند کلاهبرداری آنلاین در شهرستان قدس تهرانفرمانده انتظامی غرب استان تهران از انهدام باند ۱۱ نفره کلاهبرداری آنلاین با ۹۴ میلیارد ریال کلاهبرداری در شهرستان قدس خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محسن خانچرلی گفت: اعضای باند ۱۱ نفره که به صورت شبکه‌ای اقدام به ایجاد درگاه‌های اینترنتی جعلی و پر مخاطب کرده بودند، با کلاهبرداری از شهروندان مبلغ ۹۴ میلیارد ریال گردش مالی داشتند که توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه گردانندگان این شبکه از طریق فضای مجازی با یکدیگر آشنا شده بودند، خاطر نشان کرد: هر ۱۱ نفر اعضای این باند با آشنایی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد درگاه‌های اینترنتی جعلی و سایت‌های پر مخاطب کرده بودند و با خرید و اجاره کارت‌های عابربانک تعدادی از افراد فقیر، تراکنش‌های بانکی را به حساب‌های آنان واریز و به صورت اینترنتی از آن استفاده می‌کردند.

خانچرلی در ادامه تصریح کرد: ماموران پلیس فتا غرب استان تهران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده موفق شدند، متهمان را در استان‌های همجوار شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنان را طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران ادامه داد: متهمان دستگیر شده پس از بازجویی‌های تخصصی پلیس به ۹۴ میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف و پس از شناسایی مال باختگان، پرونده مقدماتی تشکیل و متهمان تحویل مرجع قضائی شدند.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، سردار خانچرلی در پایان خطاب به شهروندان افزود: شهروندان به هیچ عنوان در این شبکه‌های مجازی به کسی اعتماد نکرده و اطلاعات شخصی و بانکی خود را در معرض نمایش افراد ناشناس قرار ندهند و هرگونه موارد مشکوک را سریعا به پلیس گزارش دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!