همین که به علم و فناوری می‌رسیم بحث کمبود بودجه مطرح می‌شود


همین که به علم و فناوری می‌رسیم بحث کمبود بودجه مطرح می‌شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: متأسفانه همین که به رشد، پیشرفت و جهش علم و فناوری می ‌رسیم بحث کمبود بودجه به میان می‌آید.

به گزارش ایسنا، دکتر سعیدرضا عاملی در نشست با دانشگاهیان استان بوشهر با تاکید بر نوآوری گفت: سرمایه‌های اجتماعی در بوشهر قوی است، خلاقیت قانون تولید می‌کند و نوآوری مسیر قطعی در راستای پیشرفت علم و فناوری در کشور ایجاد می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان باید حمایت شوند، افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای موجود در استان بوشهر می‌توان شرکت‌های دانش بنیان را گسترش و افزایش داد.

عاملی گفت: ظرفیت‌های این استان بسیار بالا است و باید تلاش‌ها در راستای ایجاد یکپارچگی باشد و ظرفیت‌ها را در جای خود استفاده و بهره گیری کرد.

وی عنوان کرد: دریای مواج خلیج فارس و امکاناتی چون گاز و نفت از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ملی استان بوشهر است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: آن کسانی که فکر می‌کنند دانشگاه نمی‌تواند با صنعت ارتباط برقرار کند بدانند که ایرانی‌ها در تمام کشورها درخشیده‌اند و جز دانشمندان تراز اول دنیا هستند.

عاملی با اشاره به اینکه علم مرز و بوم ندارد و جغرافیا شکن است، تاکید کرد: امروز فناوری و علم با هم انطباق پیدا کرده‌اند و فناوری متناسب با فراجغرافیایی کردن بر بستر دیجیتال به وجود آمده است.

نظارت بر اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی با جدیت دنبال می‌شود

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور نیز در این دیدار گفت: اسناد مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی دو سند مرجع است، یکی سند مهندسی فرهنگی و سند دیگر نیز در ارتباط با نقشه جامع علمی کشور است که مابقی اسناد ذیل این دو سند قرار دارند.

دکتر منصور کبگانیان با اشاره به تولید علم خاطرنشان کرد: علم و ثروت وجود دارد و این دو به همدیگر ارتباط دارند به این مفهوم که علم به اقتصاد وصل است.

وی عنوان کرد: در نظارت بر اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی بسیار جدی هستیم و این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

قائم‌مقام و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: استانداران در یک شورا با حضور تمام مسئولان استان، مسئول اجرا و نظارت بر این سند هستند و هر ساله نیز گزارش ارائه خواهد شد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا