ترکان: زنان برای لذت بردن باید تماشاچی ورزش مردان باشند!/ عبدی: خانواده میترا استاد باید قبل از دادگاه رضایت بدهند


ترکان: زنان برای لذت بردن باید تماشاچی ورزش مردان باشند!/ عبدی: خانواده میترا استاد باید قبل از دادگاه رضایت بدهند

متاسفانه طیف اصلاحات نگاه ابزاری به زنان دارد. این طیف به هیچ عنوان دغدغه‌ای برای احقاق حقوق بانوی ایرانی ندارد. هدف اصلی این جنجال آفرینی ها «ایجاد گسل‌های جنسیتی برای تحریک به اعتراض و آشوب» است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

ترکان: زنان برای لذت بردن باید تماشاچی ورزش مردان باشند!

«فرزانه ترکان» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «ورود زنان به ورزشگاه مطالبه‌ای بر مبنای حق» نوشت: «در روزهای اخیر حضور زنان در ورزشگاه برای تشویق تیم والیبال در ارومیه اتفاق مثبتی است که تأثیر خوبی بر فضای ورزش کشور گذاشته است. اما چگونه می‌توان این موضوع را در ابعاد ملی و در همه ورزشگاه‌ها و اتفاقات ورزشی کشور شاهد بود؟ ابتدایی‌ترین قدم در این راه به رسمیت شناختن و صحه گذاشتن بر حق زنان برای حضور در ورزشگاه است. در کشور علاقه‌مندان زیادی وجود دارند که خواهان حضور در ورزشگاه‌ها و لذت بردن از هیجان ناشی از مسابقات ورزشی هستند. این موضوع باید به عنوان یک حق شناخته شود. اینکه انتظار داشته باشیم زنان فقط خواهان تماشای بازی‌ها و مسابقات زنانه باشند اشتباه است و تا زمانی که این نگاه تغییر نکند، نمی‌توان انتظار تغییر چشمگیری داشت».

ترکان در ادامه گفت: «جای تعجب دارد وقتی در کشور ما درِ سالن‌های سینما، تئاتر، کنسرت و دیگر برنامه‌های فرهنگی به روی زنان باز است اما به ورزشگاه که می‌رسد حساسیت‌ها بیشتر شده و مانع ورود زنان به سالن‌های ورزشی می‌شوند…فرهنگ‌سازی این موضوع نیز باید در دستور کار قرار گیرد و شرایطی در نظر گرفته شود که مردان حاضر در ورزشگاه‌ها اجازه بی‌اخلاقی و رفتارهای خلاف عرف نداشته باشند. اینکه به صرف ناتوانی در ایجاد محیط سالم، فقط زنان از حق خود محروم شوند، عدالت نیست».

ترکان: زنان برای لذت بردن باید تماشاچی ورزش مردان باشند!/ عبدی: خانواده میترا استاد باید قبل از دادگاه رضایت بدهند

طیف اصلاح طلب با ژست «حمایت از حقوق زنان» به طرق مختلف به منزلت و شأن بانوی ایرانی توهین می‌کند.

چندی پیش روزنامه آرمان با توهین به زنان ایرانی در مطلبی نوشته بود: «اگر زنان به تماشای بازی مردان نروند دچار بحران روحی و روانی می‌شوند»! خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا نیز چندی پیش در مطلبی نوشته بود: «باید اجازه داد زنان به ورزشگاه‌ها بیایند تا هم فحش بدهند و هم فحش بشنوند»!

تاکنون به این فکر کرده‌اید که چرا «افزایش سرانه فضای ورزشی بانوان» و «استعدادیابی از دختران نوجوان ایرانی برای حضور در رشته‌های مختلف ورزشی» و «تشویق زنان برای حضور به عنوان تماشاچی در مسابقات بانوان» به هیچ عنوان برای اصلاح طلبان دغدغه نیست؟! پاسخ روشن است؛ متاسفانه طیف اصلاحات نگاه ابزاری به زنان دارد. این طیف به هیچ عنوان دغدغه‌ای برای احقاق حقوق بانوی ایرانی ندارد. هدف اصلی این جنجال آفرینی ها «ایجاد گسل‌های جنسیتی برای تحریک به اعتراض و آشوب» و «تقلیل جایگاه یک زن، از یک انسان به یک ابزار» است.

باید قاسم سلیمانی و دانشمندان ایرانی را تحریم کنیم تا مشکلات رفع شود!

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «FATF از دقیقه نود گذشت» نوشت: «مهلت چهارماهه ایران به پایان رسید...مبادلات بانکی و حتی تجاری ایران اما در گرو بیانیه FATF است. بازگشت ایران به لیست سیاه FATF همان اتفاقی است که در صورت تحقق حتی کشورهای دوست ایران را هم از ادامه همکاری بازمی‌دارد… سخنگوی دولت در نشست اخیر خود تصویب دو لایحه باقی‌مانده را حیاتی دانسته است… یکی کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) ...و دیگری کنوانسیون پالرمو (مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی)».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «مقامات وزارت خارجه هم بارها تأکید کرده‌اند که در صورت نپیوستن به FATF کار با اینستکس هم امکان‌پذیر نیست».

در روزهای اخیر، جریان اصلاح طلب فضاسازی برای تصویب لوایح مرتبط با FATF را تشدید کرده است.

ترکان: زنان برای لذت بردن باید تماشاچی ورزش مردان باشند!/ عبدی: خانواده میترا استاد باید قبل از دادگاه رضایت بدهند

این طیف در سال ۹۴، مدعی بود که اگر در موضوع هسته‌ای با آمریکا به توافق برسیم، تمامی تحریم‌ها از جمله تحریم‌های مالی و بانکی و نفتی لغو شده و سرمایه خارجی به کشور سرازیر می‌شود. برجام امضا و اجرا شد، اما هم تحریم‌ها افزایش یافت و هم سرمایه گذاری خارجی کاهش پیدا کرد.

در حال حاضر، رئیس سازمان FATF، معاون وزیر خزانه داری آمریکاست. مرکزی که به اتاق جنگ اقتصادی آمریکا مشهور است.

سازمان FATF پیش از این صراحتاً در گزارشی اعلام کرد که هدف اصلی این سازمان، جلوگیری از دورزدن تحریم‌ها توسط ایران است. کارویژه این سازمان، اجرای لیست تحریم وزارت خزانه داری آمریکا است.

اگر کشوری عضو FATF باشد، ملزم است که از لیست تحریمی وزارت خزانه داری آمریکا پیروی کند. در این لیست اشخاصی همچون سردار قاسم سلیمانی و دانشمدان ایرانی در حوزه‌های مختلف- هسته‌ای، نانو، دانش فضایی و…شرکت‌های دانش بنیان و سازمان‌های مرتبط با حوزه‌های علمی و نظامی و جوانان نخبه ایرانی حضور دارند.

بر همین اساس بانک‌های ایرانی ملزم می‌شوند که اشخاص و سازمان‌ها و شرکت‌های مذکور را در داخل کشور تحریم کنند. پیش از این نیز مستنداتی درخصوص دستور دولت به بانک‌های ایرانی درخصوص اجرای لیست تحریمی وزارت خزانه داری آمریکا منتشر شد که حواشی بسیاری داشت.

طیف اصلاح طلب و برخی دولتمردان اینگونه وانمود می‌کنند که اگر در آینده به FATF بپیوندیم، همه مشکلات کشور رفع می‌شود. این در حالی است که دولت از سال ۹۵ تاکنون در حال اجرای دستورات FATF است اما این همکاری یکطرفه تاکنون هیچ گشایشی در امور مالی و بانکی ایران ایجاد نکرده است.

از سوی دیگر، ادعای عدم همکاری کشورهای دوست در صورت نپیوستن ایران به FATF به هیچ عنوان صحت ندارد.

یک سؤال؛ کدام کشور با تحریم دانشمندان و نخبگان و حافظان امنیت خود، مشکلات را رفع کرده است؟!

عبدی: خانواده همسر دوم نجفی باید قبل از دادگاه رضایت بدهند!

«عباس عبدی» از فعالین اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «توصیه خیرخواهانه‌ای را هم به خانواده مقتول کنم. دختر شما کشته شده است. حرف‌هایی هم زده می‌شود که حتماً برای شما خوشایند نیست. ولی به نظر می‌رسد که با توجه به جمیع احوال هم به لحاظ اجتماعی و سیاسی و هم به لحاظ خانوادگی بهتر است به شرط عذرخواهی با رضایت مساله را حل کرد. باید پذیرفت که خانم استاد هم در این ماجرا بی‌نقش نبوده است هر چند این نقش مجوزی برای کشته شدن نیست. همین کافی است که خانواده و صاحبان خون با درایت و حتی پیش از آغاز دادگاه با وکلای آقای نجفی به توافق برسند و ماجرا خاتمه داده شود. موقعیت آقای نجفی با یک فرد عادی فرق می‌کند او با همین شرایط هم فشار سنگینی را تا سال‌ها تحمل خواهد کرد».

ترکان: زنان برای لذت بردن باید تماشاچی ورزش مردان باشند!/ عبدی: خانواده میترا استاد باید قبل از دادگاه رضایت بدهند

عبدی با ژست طلبکارانه مدعی شده است که خانواده مقتول باید «قبل از دادگاه»! رضایت بدهند!. متاسفانه قبیله گرایی در طیف اصلاح طلب هر روز شدت و حدت بیشتری به خود می‌گیرد. یک روز با دفاع تمام قد از مدیران نجومی بگیر و مفسدان دانه درشت اقتصادی و روز دیگر با تطهیر یک قاتل!

در روزهای گذشته «حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران گفته بود: «بسیار حیف است که شخصیتی مانند دکتر نجفی به اتهام قتل در انتظار اعدام باشد …باید از قوه قضاییه بخواهیم که با حوصله و دقت و وسواس بیشتری پرونده ایشان را بررسی کنند. به هر حال نباید حقی از هیچکدام از طرفین زایل شود. از سوی دیگر من خودم این روزها در خلوت خود توسل می‌جویم و دعا می‌کنم که فرصت دوباره‌ای به آقای نجفی برای زندگی داده شود».

«عبدالله مؤمنی» فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به ماجرای نجفی و واکنش اصلاح طلبان به این ماجرا در مطلبی نوشته بود: «جریان اصلاحات بیش از کاهش و زوال سرمایه سیاسی‌اش و کاسته شدن از حضور موثرش در جامعه، با سقوط و زوال و انحطاط اخلاقی نیز مواجه شده است».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایران با چه موشک‌هایی آسمان منطقه را به 2 نقطه در فلسطین اشغالی دوخت؟