یکی از سخت‌ترین سال‌های من در راه است


یکی از سخت‌ترین سال‌های من در راه است
دیه‌گو سیمئونه بر این باور است که اتلتیکومادرید یکی از پرچالش‌ترین فصل‌های خود در دوران این مربی را پشت سر خواهد گذاشت.

سیمئونه از اواخر سال ۲۰۱۱ به اتلتیکو پیوست. آنها در تابستان جاری بازیکنان بسیاری را از دست می‌دهند. دیه‌گو گودین، خوان‌فران و فیلیپه لوییز، مدافعان تیم با اتمام قراردادشان از جمع بازیکنان جدا می‌شوند. لوکاس هرناندس، دیگر مدافع تیم به بایرن‌مونیخ می‌رود و آنتوان گریزمان و رودریگو هم به احتمال زیاد از اتلتیکو می‌روند. با این حال قرار بوده دیروز خبر رسمی پیوستن ژوائو فلیکس به اتلتیکو اعلام شود.

سیمئونه می‌گوید کار دشواری پیش‌رو دارد: «در دوران گذار سختی هستیم، اما شور و شوق فراوانی داریم. ما با چالشی مداوم همراه هستیم و این‌بار چالشی بزرگ پیش روی ماست چون بازیکنان بزرگی که با تمام وجود برای باشگاه مبارزه کرده‌اند دارند می‌روند. ما می‌خواهیم اتلتیکو مانند سال‌های اخیر مدعی باشد.»

سیمئونه با اتلتیکو یک فصل قهرمان لالیگا شده و تقریبا در تمامی فصل‌ها مدعی قهرمانی بوده است. او می‌گوید: «هفت سال و نیم است که دوم، سوم، اول، دوم و... می‌شویم. این کار آسانی نیست. بازسازی تیم از فصل گذشته آغاز شده؛ زمانی که فرناندو تورس و گابی رفتند. حالا امثال خوان‌فران که الگوی بازیکنان بوده‌اند دارند می‌روند. ما باید اوبلاک، سائول و خیمنس را آماده کنیم که تبدیل به رهبران تیم شوند. آنها مانند رهبران قبلی تیم نیستند و باید آنها را مجاب کرد این نقش را بر عهده بگیرند.»

سیمئونه همچنین درباره خرید ژوائو فلیکس صحبت کرد: «اگر ژوائو فلیکس و دیگر بازیکنان با ویژگی‌های متفاوت با بازیکنان فعلی به تیم بیایند، باید خود را به‌روزرسانی کنیم. ما در تمرین خواهیم دید آنها چه کار خواهند کرد. روشن است امسال یکی از سخت‌ترین سال‌هایی است که در دوران حضورم در اتلتیکو می‌گذرانم.»

سیمئونه بر این باور است که فلیکس به‌خوبی در اتلتیکو جا می‌افتد: «اتلتیکو باشگاهی است که همیشه بازیکنان جوان را خریده و پرورش داده است. ما بازیکنی بااستعداد می‌خواهیم که ایده‌های ما را جذب کند، مانند اوبلاک در اوایل دوران حضورش. او در آن زمان این اوبلاک که می‌شناسیم نبود؛ یا خیمنس؛ یا زمانی که لوکاس ارناندس به آکادمی ما پیوست؛ یا گریزمان در هنگامی که آمد. آنها بازیکنان امروز نبودند.»

سیمئونه درباره جیووانی لوسلسو هم گفت: «من همه بازیکنانی که عالی بازی می‌کنند را دوست دارم و لوسلسو هم یکی از آنها است، اما ما در خط میانی بازیکنان خوبی داریم.»

لیونل مسی هنوز نتوانسته با آرژانتین قهرمانی کسب کند و سیمئونه می‌گوید که این بازیکن باید در آرژانتین کمک بیشتری از هم‌تیمی‌هایش دریافت کند: «مسی در هر دیداری می‌تواند راه‌حلی برای تیم پیدا کند اما او نیاز به هم‌بازی‌های خوبی دارد. بازیکنانی که با مسی هستند باید ظرفیت او را درک کنند. او ظرفیت بسیار بالایی دارد و این چیزی است که در شخصیت بازیکن وجود دارد. مسی نیاز دارد همه آنهایی که در کنارش هستند زمانی که کنارش بازی می‌کنند اعتماد به نفس داشته باشند. من تردیدی درباره کلاس و جایگاه مسی ندارم، او در هر وضعیتی جا خواهد افتاد چون می‌خواهد پیروز شود. من او را هر روز در اسپانیا می‌بینم اما پیروز شدن کار آسانی نیست، هرچند که همیشه باور داشته باشیم. مسی بازیکنی است که می‌تواند در هر سیستمی بازی کند چون می‌خواهد همیشه برنده شود.»

iran-varzeshi​.‎​com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک