76 درصد مطالبات گندمکاران تایباد پرداخت شد


76 درصد مطالبات گندمکاران تایباد پرداخت شد

مشهد- ایرنا- فرماندار تایباد گفت: 76 درصد مطالبات گندمکاران این شهرستان که محصولاتشان به قیمت تضمینی خریداری شده به حساب آنان واریز شده است.

محسن سیاح روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۳۴۰ میلیارد ریال بابت خرید ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تایباد به آنان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه این مبلغ مربوط به محموله های خرید گندم تا ۲۴ خرداد ماه می باشد اظهار داشت: بهای گندم خریداری شده بعد از این تاریخ نیز در ردیف پرداخت قرار دارد.

وی گفت: با خرید ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان تا ۲۹ خرداد ماه ۱۰۰ درصد ظرفیت مراکز خرید این محصول در تایباد تکمیل شده است.

سیاح افزود: خرید تضمینی گندم در تایباد نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: با توجه به ادامه برداشت محصول گندم در این شهرستان پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از ۳۰ هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شده و بیش از هشت هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این منطقه نیز با مجوز حمل اداره غله استان به شهرستان های تربت جام، فریمان و مشهد حمل شود.

وی اظهار داشت: شهرستان تایباد با بیش از ۱۴ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم و جو یکی از قطب های تولید غلات در استان خراسان رضوی محسوب می شود و از ابتدای فصل برداشت گندم در این منطقه گزارشی از سن زدگی گندم اعلام نشده است.

سیاح به کاهش هزار و ۸۰۰ هکتاری سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: شرایط مناسب آب و هوایی و اعمال روش های نوین مدیریتی باعث افزایش عملکرد و کیفیت مناسب محصول گندم در این شهرستان شده است.

تایباد بیش از ۴۰ هزار هکتار کشتزار با بیش از هفت هزار بهره بردار دارد و سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می شود.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۴ / ‏‬ ۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی