بازار چین پذیرای خودروهای آمریکایی نیست


بازار چین پذیرای خودروهای آمریکایی نیست

براساس اطلاعات منتشرشده توسط اتحادیه خودروسازان چین طی پنج ماه نخست سال 2019 میلادی سهم بازار برندهای آمریکایی از 10 و 9 دهم درصد به 9 و 6 دهم درصد رسیده است. این درحالی است که برندهای آلمانی و ژاپنی در همین شرایط توانسته‌اند رشد نسبی را در بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان ثبت کنند. البته به‌طور قطع تنش‌های سیاسی بین ایالات‌متحده و چین در این روند...

جزئیات خبر

بازار چین پذیرای خودروهای آمریکایی نیست

1398/3/30
بازار چین پذیرای خودروهای آمریکایی نیست

باتوجه به رکود اخیر بازار خودرو چین، خودروسازانی که از ایالات‌متحده در این کشور حاضرشده بودند، بیشترین ضربه اقتـصادی را خوردند.

براساس اطلاعات منتشرشده توسط اتحادیه خودروسازان چین طی پنج ماه نخست سال 2019 میلادی سهم بازار برندهای آمریکایی از 10 و 9 دهم درصد به 9 و ۶ دهم درصد رسیده است. این درحالی است که برندهای آلمانی و ژاپنی در همین شرایط توانسته‌اند رشد نسبی را در بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان ثبت کنند. البته به‌طور قطع تنش‌های سیاسی بین ایالات‌متحده و چین در این روند بی‌تاثیر نبوده، اما رقبا نیز از این فرصت بهترین استفاده را کرده و قصد دارند رقبای آمریکایی خود را از این میدان خارج کنند. درنتیجه نیز فورد، جنرال‌موتورز و گروه فیات-کرایسلر، هر سه طی این مدت اقدام به تعدیل نیروی کارکرده‌اند و از سوی دیگر رقبای اروپایی و ژاپنی در همین فرصت از ضعف کمپانی‌های ایالات‌متحده استفاده کرده و جایگاه برند خود را بالاتر برده‌اند. در ماه آپریل می‌توان به بیوک و شورولت اشاره کرد که از میان برندهای آمریکایی بیشترین کاهش در تقاضا را شاهد بودند.این درحالی است که برندهایی همچون مرسدس‌بنز، ب‌ام‌و، هوندا و تویوتا روند سهم بیشتری از بازار طلب کرده‌اند. اما به‌طورکلی مشکل این صنعت کوچک شدن حجم کلی بازار است. درواقع پس از 3 دهه رشد انفجاری، وقتی دولت چین ارائه برخی از تسهیلات را برای خودروسازان متوقف کرد، صرفه تولید کاهش‌یافته و با یک ضربه کوچک اقتصادی، این روند متوقف شد.از سوی دیگر محبوبیت و در دسترس‌تر بودن سرویس‌های اشتراک خودرو و تاکسی‌های اینترنتی نیز باعث شده که مردم چین نیاز کمتری به خرید خودرو داشته باشند.

بازار چین پذیرای خودروهای آمریکایی نیست
اولین نفری باشید که دیدگاه ارسال می نماید.

منبع خبر : خبر خودرو

دیدگاه جدید

ثبت دیدگاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی