ضرورت لغو روادید بین کشورهای عضو اکو برای گردشگری سلامت


ضرورت لغو روادید بین کشورهای عضو اکو برای گردشگری سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر با چهار هزار تخت بیمارستانی دارای مجوز پذیرای گردشگران حوزه سلامت در اردبیل هستیم.

به گزارش ایسنا، قدرت اخوان اکبری در آخرین روز برگزاری همایش گردشگری سلامت اکو در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری متنوع همواره از استان‌های شاخص و قابل توجه در تحول و تحرک این بخش است که در بخش گردشگری حوزه سلامت از جایگاه ممتاز برخوردار است.


وی از فعالیت دانشگاه علوم پزشکی از سال ۷۲ و در قالب ۸ هزار پرسنل متخصص و کارآمد خبر داد و خاطرنشان کرد: در این استان ۱۲ بیمارستان دولتی، دو بیمارستان بخش خصوصی، دو بیمارستان تأمین اجتماعی، دو بیمارستان بنیاد شهید و ۶ مرکز جراحی سرپایی فعالیت کرده و پذیرش بیماران را انجام می‌دهند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه در این بیمارستان‌ها در مجموع چهار هزار تخت دارای مجوز به ثبت رسیده است، افزود: از این تعداد دو هزار و ۳۵۸ تخت فعال است و بیمارستان‌های نجف‌زاده و هزار تختخوابی اردبیل نیز در حال احداث بوده و بیمارستان تروما با ۱۶۰ تخت در ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد.

اخوان اکبری به وجود تخت‌های ویژه بیمارستانی و امکان انجام اعمال جراحی سخت و حساس در این استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پیوند کلیه و جراحی شبکیه چشم به همراه قلب و آنژیوگرافی در اردبیل انجام می‌شود و در ماه‌های آینده بخشی از جراحی‌های تخصصی نیز فعال خواهد شد.


وی یکی از قابلیت‌های بی‌نظیر این استان را گردشگری سلامت و تندرستی به همراه وجود آب‌های گرم معدنی توصیف کرد و افزود: در این استان روش‌های مختلف گل‌درمانی، ماساژ درمانی و استفاده از خواص آبدرمانی‌ها فراهم بوده و با اعزام پزشکان به ترکیه، گردشگری سلامت وارد فاز متفاوت‌تر خواهد شد.


در این مراسم نایب رئیس انجمن بین‌المللی گردشگری سلامت ایران نیز در سخنانی اظهار کرد: به دلیل برخی خلاءها در تعامل و ارتباطات کشورهای عضو اکو ما نوعی گسست را در مراجعه بیماران به کشورهای عضو اکو شاهد هستیم به طوری که برخی از گردشگران حوزه سلامت، اروپا و آسیای جنوب شرقی را برای درمان خود انتخاب می‌کنند.


محمد پناهی خاطرنشان کرد: در بین کشورهای عضو اکو مزیت‌های فراوانی در ارائه خدمات گردشگری سلامت از تغذیه مناسب تا فرهنگ میهمان‌نوازی و رعایت شئونات اسلامی را شاهد هستیم که جراحی پلاستیک تا درمان بیماری‌های صعب‌العلاج در این کشورها رایج و مرسوم است.


وی، ضرورت لغو روادید را بین کشورهای عضو اکو خواستار شد و بیان کرد: کشورهای عضو اکو می‌توانند در بخش گردشگری سلامت و در قالب پروتکل‌های همکاری چند جانبه زمینه سهولت در ترددها و رفت و آمدها را فراهم آورند.


در این نشست عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ترکیه نیز به آمادگی ترکیه برای تقویت روابط با ایران و سایر کشورهای عضو اکو تاکید کرد و گفت: این همکاری‌های مشترک در مسیر توسعه گردشگری سلامت بسیار مفید و ثمربخش خواهد بود.

رئیس شورای شهر اردبیل نیز گفت: شرکت کنندگان در کنفرانس گردشگری سلامت باید به عنوان سفیر توانمندی‌های گردشگری و حوزه سلامت اردبیل در سطح جهانی و بین‌المللی باشند.


به گزارش ایسنا، علیرضا پوستی در ضیافت شام شهرداری اردبیل برای شرکت کنندگان در اجلاس گردشگری اکو در اردبیل به پیشینه دیار شیخ صفی‌الدین اردبیلی و جایگاه باعظمت تاریخ و تمدن این دیار اشاره و اظهار کرد: اردبیل از جهات مختلف دارای ارزش و اهمیت تاریخی، طبیعی و جاذبه‌های گردشگری متنوع است که قطعاً سرمایه‌گذاری در این شهر به نفع فعالان این بخش خواهد بود.


وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر حرکت‌های تحول‌آفرینی در بخش گردشگری سلامت در اردبیل اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: آنچه که در این حوزه باارزش به نظر می‌رسد وجود مراکز بیمارستانی و تلاش پزشکان حاذقی است که بستر درمان و علاج بیماران را حتی در شرایط سخت به وجود می‌آورند.


رئیس شورای شهر اردبیل گفت: در یک تعامل سازنده که بین اعضای کشورهای اکو برقرار می‌شود، گردشگران حوزه سلامت به راحتی می‌توانند از ظرفیت‌های همدیگر در حوزه ارتقای سلامت، بهداشت و درمان استفاده کنند تا یک زندگی سالم و کم دغدغه برای همشهریان رقم بخورد.


پوستی ضرورت تقویت گردشگری سلامت را با سرمایه‌گذاری‌های هنگفت و تقویت مؤلفه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی یادآور شد و تصریح کرد: کشورمان و شهر اردبیل با داشتن یک ظرفیت عظیم در این حوزه می‌تواند تحولات شگرفی را در این بخش رقم بزند که قطعاً سرمایه‌گذاری در این زمینه نتایج سودمندی را برای شهر و شهروندان اردبیلی به همراه خواهد داشت.


وی صنعت توریسم را صنعتی پاک و پردرآمد اعلام کرد و افزود: آنچه که در صنعت توریسم می‌تواند منبع غنی و عظیم تحول و تحرک باشد توجه به شاخصه‌های رفاه و سلامت است که در افق روشن پیش رو در این زمینه اردبیل می‌تواند به منبع و مرکز باارزشی تبدیل شود.

با صدور بیانیه ۲۲ بندی دومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و سلامت در اردبیل به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، دبیر اجرایی دومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اکو در آئین اختتامیه این کنفرانس در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل با قدردانی از میزبانی شایسته اردبیل در این رویداد اظهار کرد: ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه گردشگری سلامت وجود دارد که ما طی دو روز با حضور اعضای اکو و کشورهای آسیایی و اروپایی نسبت به معرفی و شناساندن آنها در تعامل چند جانبه اقدام کردیم.


محمدرضا کرباسی خاطرنشان کرد: در بیانیه اردبیل که در حوزه گردشگری و سلامت برای چهار سال پیش رو راهکاری عملی در توسعه روابط کشورها خواهد بود، سعی شده بر مکانیزم‌های مشخص در توسعه خوشه‌های سلامت و تندرستی، توجه به راه‌اندازی هتل‌های بیمارستانی و مراقبت‌های حوزه سلامت، کیفیت‌بخشی به خدمات بین‌المللی این حوزه، بازاریابی و برندسازی، استفاده از اپلیکیشن‌های مؤثر روی گوشی‌های هوشمند و … تاکید شود.


وی بیان کرد: اعضای کشورهای اکو متعهد شدند تا به توسعه و تقویت استارت‌آپ‌ها به عنوان تسهیلگران بخش سلامت و گردشگری کارآمد در این حوزه متمرکز شده و برخی خلاءها و نارسایی‌های گذشته را رفع کنند.


دبیر اجرایی دومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اکو گفت: در این بیانیه بر گسترش دیپلماسی اقتصادی و گردشگری، تدوین قوانین و مقررات تسهیلگر در ورود و خروج گردشگران به کشورهای عضو اکو، توسعه همکاری‌های فی‌مابین بر اساس زنجیره‌های توسعه گردشگری سلامت و تهیه نقشه راه در به سامان رساندن این بخش تاکید شده است.

در این مراسم عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز به ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت و بهداشت عمومی اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در استان اردبیل در تقویت گردشگری سلامت رقم خورده که راه‌اندازی بخش پیوند کلیه و تلاش برای راه‌اندازی مرکز پیوند مغز استخوان و کبد نیز هدف‌گذاری شده است.


بشیر خالقی تصریح کرد: به رغم تحریم‌های استکبار جهانی کمتر از سه درصد داروهای مصرفی کشورمان وارداتی است و ما بخش عظیمی از تولیدات و توانمندی‌های خود را در حوزه سلامت در داخل کشور تأمین می‌کنیم.


استاندار اردبیل نیز در آئین اختتامیه دومین همایش گردشگری سلامت اکو اظهار کرد: ما به دنبال جذب سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف از قبل برگزاری این کنفرانس بودیم که در برخی از زمینه‌ها به اهداف مورد نظر دست یافتیم.

اکبر بهنامجو با قدردانی از دست اندرکاران و برگزارکنندگان این کنفرانس به ویژه اتاق بازرگانی اردبیل بیان کرد: توسعه گردشگری از محورهای اصلی پیشرفت و ترقی این استان است که ما با برگزاری چنین کنفرانس‌ها و نشست‌های تخصصی به این حرکت‌ها سرعت می‌دهیم.


وی ادامه داد: ما در سایه برگزاری این کنفرانس در زمینه ساخت هتل پنج ستاره و تجهیز چندین مجمع آب درمانی با سرمایه‌گذاران به توافق رسیدیم و همزمان با برگزاری این رویداد کارخانه تولید گیاهان دارویی به بهره‌برداری رسید.


در پایان این مراسم از شرکت‌کنندگان و میهمانان خارجی و ارائه کنندگان مقالات در پنل‌های تخصصی و علمی با اهدای لوح یادبود قدردانی شد.


دومین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت اکو بعد از دو روز فعالیت در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد و شرکت کنندگان فردا اردبیل را به مقصد کشورهای خود ترک خواهند کرد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات