استاندار کرمانشاه: مدیران برای پوشش 100 درصدی بیمه روستاییان و عشایر برنامه ریزی کنند


استاندار کرمانشاه: مدیران برای پوشش 100 درصدی بیمه روستاییان و عشایر برنامه ریزی کنند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه بیمه روستاییان و عشایر را یکی از اقدام های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی دانست و از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مرتبط خواست برای تحقق 100 درصدی بیمه روستاییان و عشایر استان برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در مراسم تکریم و تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه که با حضور رازانی رئیس هیأت مدیره این صندوق برگزار شد، افزود: روستاییان، عشایر و کشاورزی قبلاً مقداری برای آینده خود نگران بودند که دولت توانست این نگرانی آنها را برطرف کند.

وی با بیان اینکه جامعه روستایی، عشایر و کشاورزان با کار و تلاش و تولید آینده مردم را تضمین کرده و می‌کنند، گفت: این کار و تلاش از دید دولت پنهان نماند و امروز دولت از طریق بیمه صندوق اجتماعی آینده این قشر را تضمین می‌کند.

وی از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و هیأت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشور به واسطه تلاش برای بیمه کردن روستاییان و عشایر قدردانی کرد و گفت: انتظار می‌رود این قشر زحمتکش که در زمینه تولید و اشتغال تلاش می‌کنند بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به خسارات سیل در استان نیز اشاره کرد و گفت: معتقدیم که باید از آبی که براثر سیل در استان جاری شده خسارات را جبران کنیم.

بازوند از مدیران دستگاه‌های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی خواست تدابیر لازم را برای استفاده بهینه از آب موجود در استان در راستای تولید و اشتغالزایی بیاندیشند.

او به کمک‌های دولت به بخش کشاورزی برای جبران خسارات سیل در استان نیز اشاره کرد و گفت: دولت ۹۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت کمک بلاعوض و ۸۲ میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات به بخش کشاورزی استان کرمانشاه کمک کرده است.

وی اظهار داشت: این کمک‌های بلاعوض و تسهیلات همه خسارات بخش کشاورزی استان را جبران می‌کند.

به گفته او، پرداخت تسهیلات به ۲ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی آسیب در سیل در استان نیز آغاز شده و از هفته آینده ۶۰۰ مورد آن پرداخت می‌شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون تن جمعیت دارد که در ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و ۳۳ شهر سکونت دارند.

حدود ۳۰ درصد از جمعیت استان اکنون در روستاها زندگی می‌کنند.

جمعیت عشایری استان کرمانشاه بیش از ۱۴ هزار خانوار است.

اکنون ۷۲ هزار خانوار روستایی، عشایری و کشاورزان استان زیر پوشش بیمه صندوق اجتماعی هستند.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...