امکان سرمایه گذاری در 75 شهرداری خراسان رضوی را نداریم


امکان سرمایه گذاری در 75 شهرداری خراسان رضوی را نداریم

مشهد- ایرنا- معاون بازرگانی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی گفت: امکان سرمایه گذاری در 75 شهرداری این استان وجود ندارد.

سعید سعیدیان روز پنجشنبه در نشست شورای اسلامی خراسان رضوی افزود: سازمان همیاری شهرداری ها منابعی برای سرمایه گذاری در شهرداری ها برای ایجاد درآمدهای پایدار ندارد.

وی اظهار داشت: درخواست سرمایه گذاری در شهرها باید از سوی شهرداری ها برای این سازمان ارسال شود تا بررسی های لازم صورت گیرد و در ۱۵ ماه گذشته به پروژه سودآور در شهرداری ها برای سرمایه گذاری برخورد نکرده ایم.

وی گفت: این سازمان می تواند براساس توان و ظرفیت شهرها برای آنها طرح و پروژه تعریف کند ولی امکان سرمایه گذاری در شهرها از طریق منابع سازمان همیاری شهرداری های استان وجود ندارد.

سعیدیان افزود: این سازمان همچنین حق پرداخت وام یا هر پرداخت بلاعوض به شهرداری ها را بدون دستور استاندار ندارد.

وی با بیان اینکه آمادگی همکاری در احداث جایگاه سی.ان.جی در شهرها را با همکاری بخش خصوصی داریم اظهار داشت: تا حد امکان به تمام درخواست های شهرداری ها برای اجرای پروژه ها پاسخ مثبت داده شده است.

وی گفت: این سازمان پارسال حدود ۴۰۰ میلیارد ریال سود کسب کرده است که این منابع باید برای شهرداری ها هزینه شود اما این هزینه باید منطقی و با برنامه باشد.

سعیدیان افزود: سال گذشته به ۲۸ شهر استان با مبالغ مختلف مساعدت داشته ایم که مجموع این مساعدت ها حدود ۷۰ میلیارد ریال است.

استان خراسان رضوی با حدود ۶ میلیون نفر جمعیت دارای ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش، ۷۵ شهر و ۱۶۴ دهستان است.

۷۵۰۵/ ۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر