مخالفت رئیس پارلمان بخش خصوصی با ارز ترجیحی


مخالفت رئیس پارلمان بخش خصوصی با ارز ترجیحی

تهران-ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: همچنان معتقدیم ارز ترجیحی که با نرخ 4200 تومان به واردات کالاهای اساسی اختصاصی می یابد باید حذف و با روش‌هایی موثرتر به مردم کمک شود.

«غلامحسین شافعی» امروز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: خرداد ماه سال گذشته مخالفت خود را با ارز ترجیحی کتباً به دولت اعلام کردیم؛ چرا که آن را مصداق بارز رانت و منبع فساد می‌دانیم.

وی ادامه داد: از همان زمان معتقد بودیم دولت با این روش به هدف مد نظرش یعنی کنترل قیمت کالاهای اساسی و برخورداری اقشار آسیب‌پذیر از این مابه‌االتفاوت، نمی‌رسد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی با اشاره به تبعات منفی این تصمیم اظهار کرد: دولت هرچند دیر اما در نهایت هشدارهایی که از یک سال قبل می‌دادیم را به چشم دید و اقدام به حذف یارانه برخی اقلام مانند گوشت قرمز کرد؛ با این حال هنوز این رانت برای برخی کالاهای اساسی وجود دارد.

شافعی با تاکید بر اینکه ارز ترجیحی سودی به حال مردم ندارد، خاطرنشان کرد: برای کمک به اقشار کم درآمد راه‌حل‌هایی اثرگذار و بهتر وجود دارد. همچنان معتقدیم ارز ترجیحی باید حذف شده و با راه‌های دیگری به مردم کمک شود.

بخش خصوصی پیشتر در مهر ماه ۹۷ نیز راهکارهای ۱۲ گانه‌ای برای حل مشکلات ارزی به دولت ارائه داد که در آنجا نیز از تثبیت قیمت ارز انتقاد کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟