اجرای زیرساخت‌های پدافند غیر عامل در شهرستان مورد توجه قرار گیرد


اجرای زیرساخت‌های پدافند غیر عامل در شهرستان مورد توجه قرار گیرد

مراغه - ایرنا - معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه با تاکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات کارگروه‌های پدافند غیر عامل گفت: شناسایی و اجرای زیرساخت‌های لازم برای پدافند غیرعامل در شهرستان ضروری بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، موسی شعفی روز پنجشنبه در نشست پدافند غیر عامل مراغه افزود: دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسانی در مناطق شهری و روستایی باید با احصا و شناسایی نقاط ضعف، اقدامات پیشگیرانه را برای مقابله با حوادث غیرمترقبه برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: برای این منظور، کارگروه‌های مختلف پدافند غیرعامل این شهرستان در حوزه‌های کاری خود، اقدامات مؤثری برای مواقع ضروری و بروز بحران انجام دهند.

وی با تاکید بر نقش آگاه سازی توسط دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در زمینه پدافند غیرعامل اضافه کرد: جامعه هدف برای آموزش در این زمینه باید شناسایی شود.

شعفی با اشاره به بررسی‌های انجام شده توسط پدافندغیرعامل در زمینه شناسایی پد بالگرد در این شهرستان افزود: محل‌های مناسب برای این منظور توسط کارگروه‌های تخصصی کشوری مورد بررسی قرار گرفته و با تأیید آن برای احداث مکان مناسب برای فرود بالگرد انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: متأسفانه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهرستان مکان مناسبی برای فرود اضطراری بالگرد در مواقع ضروری ایجاد و تخصیص نیافته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه هرساله تعداد زیادی از واحدهای مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم سازی می‌شود، میزان نوسازی واحدهای روستایی در برخی از روستاها این شهرستان به حدود ۹۵ درصد رسیده است.

مقتومی افزود: مسیر و حریم گشایی و تعریض معابر روستایی از جمله اقداماتی بوده که در روستاها برای تسهیل در امدادرسانی در مواقع بحرانی انجام شده است.

وی ادامه داد: در مناطق شهری نیز نقاط ضعف و مشکلات موجود در واحدهای مسکونی بالای پنج طبقه و بلند مرتبه از جمله در زمینه زیرساخت‌ها و امکانات ایمنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه محل اسکان موقت در این شهرستان برای مواقع اضطراری اطلاع رسانی نشده است اضافه کرد: با توجه به ضرروت آگاه سازی عمومی در حوادث غیرمترقبه، اعلام مناطق ویژه برای اسکان موقت شهروندان و روستاییان بیش از پیش حیاتی است.

رئیس اداره مسکن و شهرسازی مراغه نیز گفت: امسال در قالب طرح‌های جامع و تفضیلی شهری، الزامات پدافندغیرعامل در حال تدوین و برنامه ریزی برای اجراست.

محرم پور افزود: اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری و مسیر گشایی از جمله سکونتگاه‌های غیر رسمی، حاشیه شهری و نیز مناطق پرتردد و صعب العبور داخل شهری با همکاری شهرداری انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برای بازدید از مجتمع‌های مسکونی بلندمرتبه نیز کمیته ویژه بازرسی در شهرستان تشکیل شده و به صورت مستمر از این واحدهای مسکونی بازدید فنی می‌شود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

۳۰۷۷/‌۷۴۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !