تکمیل خانه عالم مازندران نیازمند 10 میلیارد ریال اعتبار می باشد


تکمیل خانه عالم مازندران نیازمند 10 میلیارد ریال اعتبار می باشد

ساری - ایرنا - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: تعداد 210 خانه عالم نیمه کاره در استان مازندران وجود دارد که تکمیل این طرح ها نیازمند حدود 10 میلیارد ریال اعتبار می باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ناصر شکریان روز پنجشنبه به مناسبت فرا رسیدن سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران در بابل افزود: این طرح‌ها از ۳۰ الی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که درصدد تکمیل طرح‌های نیمه کاره خانه عالم بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستیم.

وی گفت: با توجه به اینکه همه زمین‌های طرح‌های خانه عالم در استان مازندران اهدایی از سوی خیران است، لذا این اقدام هزینه احداث خانه‌های عالم را کاهش می‌دهد.

او افزود: این خانه‌های عالم که برای استقرار روحانیون ثابت در مناطق روستایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ۵۰ متر مربع احداث شده است که با استفاده از ظرفیت خیرین و کمک‌های مردمی در تلاش هستیم در یک سال آینده خانه‌های عالم بالای ۸۰ درصد را به مرحله افتتاح برسانیم.

وجود ۴۵۰ حافظ کل قرآن در مازندران

شکریان همچنین از فعالیت ۴۵۰ حافظ کل قرآن و ۹۵۰ مؤسسه و خانه قرآنی در مازندران خبر داد و گفت: یکی از فعالیت‌های مهم و محوری سازمان تبلیغات اسلامی، نشر فرهنگ قرآنی است و در حال حاضر ۷۰ عنوان فعالیت قرآنی در ۲۶ رشته تخصصی در مؤسسات قرآنی مازندران برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۱۰ هزار نفر در مازندران گواهی نامه تخصصی قرآنی دریافت کرده اند که از این تعداد چهار هزار نفر به عنوان مدرس در مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن مشغول تدریس هستند.

شکریان از شکل گیری ۲۵ پایگاه تبلیغی در سواحل مازندران همسو با فعالیت فرهنگی سازمان تبلیغات خبر داد و گفت: با توجه به اینکه فعالیت در سواحل مازندران از ظرافت خاصی برخوردار است معمولاً از روحانیون جوان و آموزش دیده برای این کار در قالب گروه‌های تبلیغی در سواحل مازندران استفاده می‌شود.

۷۳۴۳/‏۱۶۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس