نرخ ناباروری در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است


نرخ ناباروری در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است

رئیس اداره بیماران های خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهرکرد در حضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ ناباروری در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا ، دکتر شادنوش، نرخ ناباروری در چهارمحال و بختیاری را ۲۳ درصد در سال ۹۷ اعلام کرد.
وی با اشاره به موفقیت های مرکز درمان ناباروری در این استان افزود: در سال گذشته ۱۵۴ مورد درمان موفق در این مرکز ثبت شده است.
وی در ادامه آمار مبتلایان به بیماری دیابت در چهارمحال و بختیاری را بالا و در ادامه بر ضرورت توجه به کاهش و کنترل بیماری های مزمن و غیر واگیر تاکید کرد.
دکتر شادنوش، ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی را از دیگر پتانسیل های استان چهارمحال و بختیاری در حوزه درمان برشمرد.
رئیس اداره بیماران خاص وزارت بهداشت با اشاره به تلاش های این وزارت برای به حداقل رساندن مشکلات بیماران و کاهش پرداختی از جیب مردم و بویژه بیماران خاص گفت: سازمان غذا و دارو ۹۶ درصد هزینه های تامین داروی بیماران خاص را برعهده دارد و مابقی توسط خود بیماران تامین می شود که با شناسایی نیازمندان و بیماران مستمند، ۴ درصد باقی مانده نیز توسط دانشگاه ها تامین می شود.
دکتر شادنوش، توجه به بیماران بویژه بیماران خاص را از وظایف شرعی، اداری و اخلاقی مسئولین حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد.
گفتنی است، دکتر جان بابایی معاون درمان و رئیس اداره بیماران خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در بیست و نهمین روز از خردادماه ۹۸ بمنظور بررسی وضعیت درمانی در چهارمحال و بختیاری و مشکلات این حوزه به استان سفر و در ابتدای ورود به استان، از مراکز درمانی از جمله طرح توسعه بیمارستان سید الشهدا فارسان بازدید بعمل آوردند.

۴۶

کد خبر 1271933

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو