نرخ ناباروری در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است


نرخ ناباروری در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است

رئیس اداره بیماران های خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهرکرد در حضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ ناباروری در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا ، دکتر شادنوش، نرخ ناباروری در چهارمحال و بختیاری را ۲۳ درصد در سال ۹۷ اعلام کرد.
وی با اشاره به موفقیت های مرکز درمان ناباروری در این استان افزود: در سال گذشته ۱۵۴ مورد درمان موفق در این مرکز ثبت شده است.
وی در ادامه آمار مبتلایان به بیماری دیابت در چهارمحال و بختیاری را بالا و در ادامه بر ضرورت توجه به کاهش و کنترل بیماری های مزمن و غیر واگیر تاکید کرد.
دکتر شادنوش، ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی را از دیگر پتانسیل های استان چهارمحال و بختیاری در حوزه درمان برشمرد.
رئیس اداره بیماران خاص وزارت بهداشت با اشاره به تلاش های این وزارت برای به حداقل رساندن مشکلات بیماران و کاهش پرداختی از جیب مردم و بویژه بیماران خاص گفت: سازمان غذا و دارو ۹۶ درصد هزینه های تامین داروی بیماران خاص را برعهده دارد و مابقی توسط خود بیماران تامین می شود که با شناسایی نیازمندان و بیماران مستمند، ۴ درصد باقی مانده نیز توسط دانشگاه ها تامین می شود.
دکتر شادنوش، توجه به بیماران بویژه بیماران خاص را از وظایف شرعی، اداری و اخلاقی مسئولین حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد.
گفتنی است، دکتر جان بابایی معاون درمان و رئیس اداره بیماران خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در بیست و نهمین روز از خردادماه ۹۸ بمنظور بررسی وضعیت درمانی در چهارمحال و بختیاری و مشکلات این حوزه به استان سفر و در ابتدای ورود به استان، از مراکز درمانی از جمله طرح توسعه بیمارستان سید الشهدا فارسان بازدید بعمل آوردند.

۴۶

کد خبر 1271933

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...