احتمال کاهش تولید محصولات اپل در کشور چین


رسانه کلیک – جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین به احتمال زیاد باعث کاهش تولید محصولات اپل در کشور چین می شود. بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی Nikkei Asian به اینترنت راه پیدا کرده است، اپل قصد دارد محصولات خود را در کشورهای جنوب شرقی آسیا تولید کند. گفته می […] نوشته احتمال کاهش تولید محصولات اپل در کشور چین اولین بار در رسانه کلیک....

رسانه کلیک – جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین به احتمال زیاد باعث کاهش تولید محصولات اپل در کشور چین می شود.

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی Nikkei Asian به اینترنت راه پیدا کرده است، اپل قصد دارد محصولات خود را در کشورهای جنوب شرقی آسیا تولید کند. گفته می شود این شرکت در حال مذاکره با سازندگان برای انتقال خط تولید خود به خارج از چین است. دلیل اصلی این موضوع مربوط به جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین است.

اپل قصد دارد 15 تا 30 درصد تولید محصولات خود را به خارج از چین منتقل کند. تولید محصولات اپل در کشور چین یکی از دلایل موفقیت این شرکت در بازار جهانی است؛ با این حال اپل اعلام کرده کاهش میزان تولد، افزایش هزینه کارگر و همچنین تولید تمام دستگاه ها در یک کشور باعث شده به فکر انتقال خط تولید باشد.

احتمال کاهش تولید محصولات اپل در کشور چین

شرکت های فاکسکان، پگاترون، ویسترون و تولیدکنندگان مک بوک، آیپد و ایرپاد احتمالا بخشی از تولیدات خود را به خارج از چین منتقل می کنند. اپل کشورهای مکزیک، اندونزی، مالزی، هند و ویتنام را برای تولید محصولات خود در نظر دارد. ویسترون دارای کارخانه برای تولید آیفون های قدیمی در کشور هند است؛ با این حال بیش از 90 درصد تولیدات آن در کشور چین انجام می شود.

انتقال خط تولید از یک کشور به کشوری دیگر، نزدیک به 3 سال زمان نیاز دارد. منابع اعلام کرده اند شرکت ها باید 3 تا 5 ماه در یک منطقه حضور پیدا کنند تا زیرساخت های موجود در آن را مورد بررسی قرار دهند. لازم به ذکر است؛ این مشکلات در کشور چین وجود ندارد چرا که دولت چین سرمایه گذاری زیادی در زیرساخت ها، تجهیزات و آب انجام داده است. این موضوع می تواند کار را برای شرکت اپل سخت تر کند.

Source: gsmarena

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت