انتقاد شدید مسکو از آمریکا به خاطر تشدید تنش با ایران


انتقاد شدید مسکو از آمریکا به خاطر تشدید تنش با ایران

معاون وزیر خارجه روسیه از ادامه سیاست تشدید تنش از سوی ایالات متحده آمریکا در قبال ایران به شدت انتقاد کرده است.

انتقاد شدید مسکو از آمریکا به خاطر تشدید تنش با ایران
به گزارش فانوس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در جمع خبرنگاران درباره تصمیم آمریکا برای افزایش نظامیان خود در خاورمیانه گفت: روسیه از ادامه سیاست آمریکا در تشدید تنش و تقابل با ایران و تقویت حضور نظامی اش در منطقه خاورمیانه متاسف است.

وی افزود: ما تنها می توانیم از این مساله ابراز تاسف کنیم که هیچ نشانه‌ای از توقف سیاست تشدید تقابل و تنش وجود ندارد. ایالات متحده در حال تقویت حضور نظامی خود است و آمادگی خود را برای افزایش فشار بر ایران نشان می‌دهد، آن هم کشوری که طی سال‌های گذشته پایبندی خود را به تعهداتش در چارچوب برجام نشان داده است و هنوز از نظر فنی به این توافقنامه پایبند است.

ریابکوف در ادامه در واکنش به افزایش تعداد سربازان آمریکایی در خاورمیانه، اظهار داشت: بی ثباتی به شدت خطرناک است به خصوص در این منطقه. هر کسی که رویکرد غیرمسئولانه‌ای برای تشدید تنش‌ها و تقابل در منطقه دارد، باید فورا قبل از آنکه دیر شود، این روند را متوقف کند و حسن نیت نشان داده و به اظهارات بازیگران مسئول جهانی از جمله روسیه توجه کند.

ریابکوف به این مساله اشاره کرد زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بیش از یک سال قبل اعلام کرد واشنگتن از توافق هسته‌ای خارج می‌شود، پیشنهاد داد تا برای دستیابی به یک توافق گسترده‌تر همکاری کند که بر سایر مسائل غیر از برنامه هسته‌ای ایران تمرکز داشته باشد. ولی اکنون با گذشت بیش از یک سال هیچ پیشنهادی از سوی آمریکا ارائه نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا