نام 7 بانوی وزنه‌بردار ایران در فهرست اولیه مسابقات جهانی؛طلسم می‌شکند؟


نام 7 بانوی وزنه‌بردار ایران در فهرست اولیه مسابقات جهانی؛طلسم می‌شکند؟

فدراسیون وزنه‌برداری نام هفت بانوی وزنه‌بردار را در فهرست اولیه برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به فدراسیون جهانی اعلام کرد؛ تصمیمی که نشان از طلسم‌شکنی در بخش وزنه‌برداری بانوان دارد و حالا بانوان این رشته در رده بزرگسالان حضور در مسابقات جهانی را تجربه می‌کنند.

طبق اطلاعیه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ تا ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) فرصت داشتند فهرست اولیه خود را ارسال کنند.

ایران هم فهرست اولیه خود را در هر دو بخش مردان و بانوان ارسال کرده است. این برای نخستین مرتبه است که قرار است بانوان ایران در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان شرکت کنند.

این اتفاق نشان می‌‌دهد بانوان وزنه‌برداری به احتمال زیاد برای نخستین‌بار حضور در مسابقات جهانی را تجربه می‌کنند. البته قبل از این در رده جوانان، بانوان وزنه‌برداری در مسابقات جهانی به میدان رفته بودند اما در بزرگسالان این برای نخستین‌بار است که تیمی از وزنه‌برداران خانم راهی مسابقات جهانی می‌شود. بهار بهرامی نایب‌رییس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به اینکه نام چند نفر از بانوان وزنه‌بردار ایران در فهرست اولیه رد شده است، گفت: «نام هفت وزنه‌بردار در فهرست اولیه رد شده و کادر فنی رکوردهایی را در نظر گرفته که وزنه‌برداران در مسابقات قهرمانی کشور باید به آن رکوردها برسند تا بتوانند به مسابقات اعزام شوند. پس از آن اگر بودجه باشد حداکثر نفرات را به مسابقات می‌فرستیم در غیر این صورت حداقل نفرات در مسابقات شرکت می‌کنند.»

بهرامی ادامه داد: «البته ما دعوت به اردو خواهیم داشت چون مسابقات کشورهای اسلامی را در پیش داریم که اگر خدا بخواهد امکان کسب مقام وجود دارد و سپس باید برای قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا آماده شویم، از این‌رو در مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان و جوانان، درخواست کرده‌ایم از نوجوانان هم رکورد‌گیری شود.» مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ از ۱۶ تا ۲۷ سپتامبر (۲۵ شهریور تا ۵ مهر) در پاتایای تایلند برگزار می‌شود و تیم‌ها تا ۱۶ آگوست (۲۵ مرداد) فرصت دارند فهرست نهایی خود را ارسال کنند.

etemado​nline.‎​com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید