مسجد محوری ترین کانون و حریم ولایت است


مسجد محوری ترین کانون و حریم ولایت است

تربت حیدریه- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از مسجد به عنوان محوری ترین کانون و حریم امن ولایت نام برد و گفت: امروز بزرگترین اجتماعات جوامع اسلامی حول محور ولایت شکل می گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی گلستانی روز پنجشنبه در مراسم بازگشایی مجدد دارالقرآن تربت حیدریه افزود: تنها وسیله سعادت و خوشبختی بشریت، تبعیت از ولایت مطلقه فقیه است و اجتماعات حمایت از ولایت و رهبری بزرگترین تشکل‌ها و اجتماعات را به وجود آورده و دشمنان اسلام از این اجتماعات بزرگ می‌ترسند.
وی از تجدید بنای دارالتبلیغ تربت حیدریه توسط بانی آن "حمید فتحعلیان" به عنوان اقدامی در خط ولایت نام برد و اظهار داشت: این اقدامات که بستر تشکیل اجتماعات بزرگ مسلمانان و شیعیان است علاوه بر حمایت از رهبری، شعائر اسلامی را حفظ و نشر و گسترش می‌دهد.
وی بر ضرورت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه خاصی در این زمینه تدارک دیده و اجرا کردیم و اکنون نیز هفت کارگروه ویژه تشکیل و در حال تدوین راهکارهای اجرایی آن هستند.
حجت الاسلام صاحبقرانی گلستانی به کمک‌های عمرانی، جهادی، فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در مناطق سیل زده استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان اشاره کرد و افزود: این اقدامات در سه محور کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی شده که تاکنون در اجرای برنامه کوتاه مدت طی ماه رمضان امسال ۳۰ گروه جهادی تبلیغی به استان‌های یاد شده اعزام شدند.
وی اظهار داشت: برنامه‌های میان مدت نیز تا پایان تابستان اجرا خواهد شد و در اجرای برنامه‌های بلند مدت نیز اعزام گروه‌های جهادی تا یک سال آینده ادامه خواهد یافت.
وی گفت: حضور هیأت‌های مذهبی در این استان‌ها برای برپایی موکب ها و تأمین اسکان و تغذیه سیل زدگان را نیز نباید از نظر دور داشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی همچنین به برنامه‌های این اداره در حوزه اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: در زمینه اوقات فراغت نیز هم اکنون ۴۷۰ روحانی مستقر و ۲۰۰ روحانی طرح هجرت در این استان مشغول فعالیت هستند.
بنای اولیه دارالقرآن تربت حیدریه در سال ۱۳۴۸ ساخته شده که عملیات بازسازی، ترمیم، توسعه و آینه کاری آن به همت حمید فتحعلیان انجام شده است.

شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

۶۱۲۱ / ‏‬ ۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری