14 مصدوم ناشی از واژگونی خودرو طی 12 ساعت در یزد؛ چرا؟


14 مصدوم ناشی از واژگونی خودرو طی 12 ساعت در یزد؛ چرا؟

یزد- ایرنا- وقوع سه فقره واژگونی خودرو در محورهای ارتباطی استان یزد در 12 ساعت گذشته، منجر به مصدوم شدن 14 نفر از هموطنان ما شد که جای بررسی دارد.

در ۲ فقره از این واژگونی ها ۹ نفر از سرنشینان ۲ خودرو سواری در حوزه استحفاظی شهرستان اردکان مصدوم شدند و در یک مورد دیگر هم واژگونی خودرو سواری منجر به مصدوم شدن پنج نفر در شهرستان بافق شد.

کارشناسان، عامل اصلی واژگونی خودرو را "انسانی" می دانند و معتقدند که در این فقره از حوادث رانندگی، راننده نقش اصلی را دارد.

لازم است کارشناسان این حوزه، بررسی کنند که وقتی بحث تصادف یعنی برخورد ۲ یا چند خودرو در میان نیست چرا باید یک خودرو به تنهایی و بعلت "واژگونی"، منجر به مصدومیت سرنشینان خود شود.

آمارها نشان می دهد واژگونی خودرو در استان یزد از علل اصلی حوادث رانندگی و مصدوم یا احیاناً فوت سرنشینان است.

اینکه غیر از عامل انسانی (راننده)، چه عواملی می تواند در وقوع این نوع از سوانح رانندگی در این استان تاثیرگذار باشد موضوعی است که باید توسط اهل فن و کارشناسان این بخش، بررسی و در جهت رفع آنها اقدام شود.

قطعاً آموزش رانندگان و بویژه آنانکه با سهل انگاری و دست زدن به حرکات خطرناک، جان خود و همسفران خود را به خطر می اندازند باید در دستور کار متولیان این امر قرار گیرد.

۶۱۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403