مجوز صادرات تخم مرغ به تولیدکنندگان اعطا می شود


مجوز صادرات تخم مرغ به تولیدکنندگان اعطا می شود

سمنان- ایرنا- معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مجوز صادرات تخم مرغ با توجه به تامین میزان مصرف داخلی به تولیدکنندگان و مرغداران کشور اعطا می شود.

مرتضی رضایی روز پنجشنبه در آئین افتتاح طرح توسعه یک واحد تولید مرغ تخم گذار در منطقه کهن آباد شهرستان آرادان استان سمنان، افزود: در سال‌های گذشته ایران یکی از واردکنندگان تخم مرغ از ترکیه بود، اما اکنون کشور همسایه تخم مرغ از ایران وارد می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از ۹۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شد که برای سال ۹۸ افزایش پنج درصدی تولید در این بخش در مقایسه با سال ۹۷ پیش بینی می‌شود.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای تثبیت قیمت مرغ و تخم مرغ که به نفع تولید کننده و مصرف کننده باشد، باید تشکل‌ها و تعاونی‌ها در این بخش پای کار بیایند و با فرآوری، جمع آوری یا تزریق کالا به بازار در راستای جلوگیری از نوسان قیمت‌ها اقدام کرد.

رضایی ادامه داد: میزان مصرف تخم مرغ در کشور سالانه ۷۵ هزار تن است که با برنامه ریزی اصولی باید مرغداران برای تأمین مصرف داخلی تلاش کنند.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کنار توجه به تأمین بازار داخلی باید تولیدکنندگان به فکر صادرات محصولات خود باشند، با این راهبرد می‌توان برای کشور ارزآوری داشت.

در این آئین غلامرضا کاتب نماینده مجلس و جمعی از مدیران استان سمنان و شهرستان آرادان حضور داشتند، ۱۱ واحد مرغداری در آرادان فعال است و این شهرستان با دست کم ۱۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان سمنان قرار دارد.

۵۱۱ واحد انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۲ مزرعه مرغ تخم گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۲۰ هزار قطعه و بقیه واحدهای پرورش مرغ گوشتی است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات