بیمارستان امام رضا(ع) زرندیه به بهره‌برداری رسید


بیمارستان امام رضا(ع) زرندیه به بهره‌برداری رسید

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان زرندیه افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در حاشیه افتتاح این مرکز درمانی گفت: عملیات اجرایی احداث ساختمان بیمارستان امام رضا(ع) توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده و توسط وزارت بهداشت تجهیز شده است .

دکتر عباس نیک روش افزود: یکی از موانع در راه اندازی این بیمارستان نبود راه دسترسی مناسب بود که با همکاری مسئولین، کار ایمن سازی و احداث راه دسترسی انجام و این مرکز آماده ارائه خدمات به شهروندان این شهرستان است .

وی گفت: این بیمارستان در زمینی به مساحت 23 هزار و 500 مترمربع با زیربنای سه هزار و 200 مترمربع احداث و مجهز به بخش‌هایی همچون اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه، مراقبت‌های ویژه، رادیولوژی، زایمان، کودکان و دو اتاق عمل است .

به گفته رییس علوم پزشکی ساوه این بیمارستان 32 تختخوابی با صرف اعتباری بالغ بر 120 میلیارد احداث و برای ارائه خدمات به جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر تجهیز شده است .

عملیات اجرایی احداث ساختمان بیمارستان امام رضا علیه السلام زرندیه از سال 1389 آغاز شده بود ولی به دلیل محدودیت منابع اعتباری مدت زمان ساخت این طرح درمانی حدود هفت سال بطول انجامید .

کلنگ احداث بیمارستان جدید 250 تختخوابی ساوه به زمین زده شد

به گزارش ایسنا، در سفر نیم روزه وزیر بهداشت و درمان به شهرستان ساوه پس از افتتاح مرکز جامع سلامت شهر پرندک و بهره برداری از بیمارستان امام رضا(ع) زرندیه، کلنگ احداث بیمارستان 250 تختخوابی ساوه بر زمین زده شد .

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در این آئین گفت: قرار بود این بیمارستان با ۱۶۰ تخت مصوب احداث شود، اما پس از کار مطالعاتی و تهیه نقشه توسط مشاور در پی رایزنی‌های صورت گرفته به ۲۵۰ تخت افزایش یافت .

دکتر عباس نیک روش افزود: در ابتدا برای احداث این بیمارستان در لایحه بودجه ردیف اعتباری مستقل منظور نشده بود، اما با پیگیری‌های فنی و حمایت نماینده مجلس بودجه مستقل برای احداث بیمارستان در بودجه سال‌جاری در نظر گرفته شد و با استفاده از منابع داخلی و مشارکت خیرین آرزوی دیرینه مردم محقق خواهد شد .

وی افزود: در بودجه سال ۹۸ یک ردیف بودجه مستقل معادل 50 میلیارد ریال برای احداث این بیمارستان در نظر گرفته شد و تخصیص اعتبار منجر به تسریع در آغاز عملیات اجرایی این پروژه شد. با واگذاری زمین مورد نیاز برای احداث این طرح درمانی، این مرکز در زمینی به وسعت 50 هزار متر مربع و زیربنایی به مساحت 250 هزار متر مربع احداث می‌شود .

وی افزود: برای احداث این بیمارستان افزون بر ۱۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و با بهره برداری از آن جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر از خدماتی که ارائه می شود برخوردار خواهند شد .

دکتر نیک روش همچنین در جریان بازدید وزیر بهداشت از پردیس دانشکده علوم پزشکی ساوه که در حال احداث است، به اقداماتی که در خصوص پردیس دانشگاهی دانشکده صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: هم اکنون بالغ بر 700 دانشجو در یک فضای دبیرستانی در شهر صنعتی کاوه در حال دریافت خدمات آموزشی دانشکده هستند که فضای مطلوبی نیست و با احداث پردیس دانشگاهی دانشجویان از خدمات لازم برخوردار شده و به عنوان نیروی انسانی به مجموعه حوزه بهداشت و درمان وارد خواهند شد .

وزیر بهداشت همچنین در جریان سفر به زرندیه با حضور در گلزار شهدای شهر زاویه از توابع شهرستان زرندیه، ضمن قرائت فاتحه و اهدای گل، به مقام شامخی شهدای این شهر ادای احترام کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی