جابجایی ابنیه‌های بحرانی حریم رودخانه‌های آستارا


جابجایی ابنیه‌های بحرانی حریم رودخانه‌های آستارا

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری آستارا از ایمن سازی، ساماندهی و در صورت ضرورت از جابجایی ابینه‌های بحرانی حریم رودخانه های شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، کامبیز لقمانی مقدم، در جلسه بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز حریم رودخانه های شهرستان که در فرمانداری آستارا برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به حوادث رخ داده در سیل فروردین ماه ۹۸ در برخی استان ها و مناطقی از استان گیلان، وزارت کشور دستورالعملی در خصوص پیشگیری و ساماندهی ساخت و ساز های غیر مجاز ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا، جلسه ای با حضور بخشداران مرکزی و لوندویل و ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، آب منطقه ای، منابع طبیعی و آبخیزداری و محیط زیست تشکیل شد.

لقمانی مقدم با تأکید بر اینکه در این جلسه چارچوب عملیاتی اقدامات و فرآیندهای انجام کار مشخص گردید، افزود: آب منطقه ای با کمک دهیاران و هماهنگی بخشداران، مختصات عرصه و اعیان واقع در حریم کمی و کیفی رودخانه ها را شناسایی می کند.

وی خاطرنشان کرد: سپس پالایش، احصاء نقشه و مختصات ابنیه ها برابر الویت و بحرانی بودن نقاط آسیب پذیر و در معرض خطر سیل، ایمن سازی و ساماندهی و در صورت نیاز به مکان دیگر منتقل خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری آستارا با بیان اینکه این مهم با تخصیص وام مناسب به خانوار ها، با همکاری اعضا و سایر موارد که نیازمند تأییدات استانی دارند، عملیاتی می شوند، اضافه کرد: سیل اخیر تجربه ای تلخ بود که باید از آن در راستای تغییر شرایط موجود و کاهش خطرات بلایای طبیعی به شکل ایده آلی بهره مند شویم.

به گزارش ایسنا، در جلسه مذکور، هر یک از اعضا راهکارها و پیشنهادات خود را در جهت هر چه بهتر اجرا کردن این طرح ارائه کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی