استرس و اضطراب قبل از ازدواج


رفع استرس قبل از ازدواج,نزدیک شدن به عروسی و اضطراب,استرس عروسی,استرس و اضطراب قبل از ازدواج

استرس و اضطراب قبل از ازدواج

استرس و اضطراب قبل از ازدواج

استرس و اضطراب قبل از ازدواج

استرس های قبل از ازدواج هم بر عروس تاثیر دارد و هم بر داماد؛ اما به شکل های گوناگون. اگرچه استثناهایی هم وجود دارد . با این حال مردها معمولاً استرس را درونی می کنند و آرام و کم صحبت می شوند و یا ارتباطشان با دیگران کم می شود ولی خانم‌ها به شکل های بیرونی تری با این استرس مبارزه می کنند.

استرس قبل از ازدواج امری طبیعی است و هر جوانی، آن را بسته به وضعیت زندگی تا به زمان ازدواجش تجربه خواهد کرد، ولی گاه امکان دارد شدت بسیار این استرس منجر به بروز مشکلات و اختلافاتی بین زوج ها شود.

معمولاً زوجی که حس استرس میکند بسیار حساس و اسیب پذیر است و هنگامی که طرف مقابل متوجه این حال نباشد و وی را درک نکند، امکان دارد تضادهای به وجود آمده منجر به سو تفاهم شده و ایجاد آزردگی نمایند اگر چه گاهی هم امکان دارد جنگ و دعواها به مانند مشکلات حاد و لاینحلی به نظر آیند که سبب بر هم خوردن روابط زوجین شود.

آماده سازی ازدواج، پر استرس ترین دوران

چارچوب زمانی و وضعیت خاص زمان قبل از ازدواج، کنار امدن مضطربانه قبل از ازدواج را مشکل میکند ، زیرا دوره اماده سازی ازدواج، استرس ها و سختی های خاص خود را دارد، معمولاً، در این زمان، اغلب زوج ها کاملاً درگیر برنامه های جشن عروسی و ماه عسل، کرایه منزل، تهیه جهیزیه و... هستند. از طرف دیگر، وقوع مسایل و سختی های مالی و خانوادگی پیش بینی نشده و نبودن فرصت و زمان کافی برای استراحت و کنار امدن با سختی های، منجر به تشدید استرس قبل از ازدواج میشود .

از مشکلات و مشقات غول نسازید

شما و شریک زندگی تان آدم های کاملی نیستید و هیچوقت نمی توانید فرد کاملی را پیدا کنید. سختی ها و مشقات اجزای جدانشدنی زندگی هستند. ازدواج موفق نیازمند تلاش زیاد دوجانبه است و برای کامل کردن آن باید از زندگی خود برای آن مایه بگذارید. خیلی ها با امیدها و آرزوهای واهی ازدواج میکنند و زمانیکه زندگی روی جدّی اش را به آن ها نشان میدهد ، تصمیم به خراب کردن ساخته های شان می گیرند و به جدایی فکر میکنند . خودتان را برای عبور از پیچ و خم های زندگی آماده کنید.

درصورتی که خیال می کنید بعد ازدواج تمامی چیزها باید خوب و در جای خود باشد، کاملاً اشتباه می کنید. سوءتفاهم، اختلافات و دعوا، تفاوت در عقیده ها و سلیقه ها و... بین تمامی زوج ها به وجود می‌اید . اما با سعی برای پیدا کردن راه‌های هماهنگ شدن با همسر و پیدا کردن شیوه هایی برای غلبه بر این سختی های میتوانید ازدواج موفقی برای خود رقم بزنید. بدین ترتیب کسب دیدگاه منطقی در خصوص ازدواج از راه‌های اصلی غلبه بر ترس از ازدواج است.

خودتان را با زندگی مشترک وفق دهید

یکی دیگر از عوامل استرس زای قبل از ازدواج در زوج های جوان، عدم سازش و تطبیق با مبحث ازدواج است. گاهی وقت ها اشخاص حس میکنند با آغاز زندگی مشترک، دیگر استقلال خود را از دست داده و بازیچه دست فرد دیگری خواهند شد؛ بدین ترتیب بعد از ازدواج، طرف مقابل را نادیده گرفته و تلاش میکنند عقیده ها و خواسته های خود را به وی تحمیل کنند.

در این مواقع بهترین راه برای کاهش استرس این است که در مراسم خواستگاری دو طرف بنشینند و رودررو، مستقیم و بدون مداخله سایرین در خصوص زندگی مشترک آینده خود گفتگو کنند و باهم در مورد جزییات زندگی، حد و مرزهای آن، شرح وظیفه ها و اختیارات شان حرف بزنند و به سازش برسند

درمان استرس اواخر دوران نامزدی

یکی از مهم ترین رویکردهای درمانی برای از بین بردن اضطراب و استرس زوج های جوانی که در دوران عقد و نامزدی هستند، تغییر نگرش و نگاه اشخاص است. اما پرورش توانمندی های فردی هم به شما کمک می کند تا ارام تر شوید. انجام هر روشی که در این فاصله شما را ارام کند برای از بین بردن استرس دوران نامزدی و عقد مؤثر است. آهنگ گوش کردن، پیاده روی و... از جمله این روشها هستند.

اما انجام ورزش های منظم و پی در پی از جمله یوگا هم می تواند به شما کمک کند تا استرستان را مهار کنید و سطح سلامت روانی تان را افزایش دهید. یادتان باشد در هر مرحله ای از زندگی که باشید، سلامت روانی مایه ارامش بیشتر و رسیدن به موفقیت است.

روان درمانی و دارودرمانی شیوه هایی هستند که روان شناسان و روان پزشکان برای مبارزه با استرس های شدید یا ادامه دار پیشنهاد می کنند. درصورتی که استرس خیلی شدید باشد و بر کیفیت زندگی و ارتباطات بین فردی تاثیربگذارد، زوج جوان حتما باید به مراکز درمانی مراجعه کنند و تحت درمان قرار گیرند.

بیشتر بدانید : علت استرس قبل از ازدواج

بیشتر بدانید : نکات مهم قبل از مراسم عروسی

بیشتر بدانید : شب اول عروسی چه باید کرد

منبع : سایت دلگرم

استرس و اضطراب قبل از ازدواج

مشاهده دسته بندی : مقالات مطالب قبل از ازدواج

بازدید : 4

این مطلب را به اشتراک بگذارید و در گوگل محبوب کنید

استرس و اضطراب قبل از ازدواج استرس و اضطراب قبل از ازدواج




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403