طرز تهیه لواشک با استفاده از میوه های تابستانی


همانطور که میدانید میوه های تابستانی دارای تنوع بسیار زیادی می باشد و از آنجایی که بیشتر مردم علاقه خواستی به لواشک دارند به دنبال طرز تهیه لواشک با میوه های تابستانی هستند در این مقاله می خواهیم یکسری از میوه هایی که با آن می توان لواشک های خوشمزه درست کرد را به شما … نوشته طرز تهیه لواشک با استفاده از میوه های تابستانی اولین بار در خاتون...

همانطور که میدانید میوه های تابستانی دارای تنوع بسیار زیادی می باشد و از آنجایی که بیشتر مردم علاقه خواستی به لواشک دارند به دنبال طرز تهیه لواشک با میوه های تابستانی هستند در این مقاله می خواهیم یکسری از میوه هایی که با آن می توان لواشک های خوشمزه درست کرد را به شما عزیزان معرفی کنیم همچنین طرز تهیه آن را نیز به شما عزیزان آموزش می دهیم.

طرز تهیه لواشک با استفاده از میوه های تابستانی

آموزش درست کردن لواشک با میوه های تابستانی در منزل

برای درست کردن لواشک با میوه های تابستانی ساده ترین روش که از گذشته مورده استفاده مردم بوده است به این صورت می باشد که تفاله میوه را بر روی سطح صاف ریخته و در مقابل نور خورشید قرار می دهند. این روش به همین سادگی نمی باشد ابتدا میوه مورد نظر را روی حرارت می گذارند و عصاره بدست آمده را با چاشنی ها و طعم دهنده های مختلف مخلوط می کنند و سپس یک لایه نازک بر روی ظرف صاف پهن می کنند و در مقابل نور خورشید می گذارند تا خشک شود بعد از خشک شدن لواشک شما آماده می شود.

اما امروزه مشکلات زیادی برای درست کردن لواشک به روش قدیمی وجود دارد به طور مثال در برخی آپارتمان ها فضای مناسبی برای قرار دادن لواشک در مقابل نور خورشید نیست و یا از همه مهم تر آلودگی هوا می باشد که باعث شده است تغییراتی در روند درست کردن لواشک خانگی بشود که در روی شوفاز یا بخاری و یا در فر و… درست می شود.

پر مصرف ترین میوه های برای تهیه لواشک

میوه هایی که برای تهیه لواشک از آن بیشتر استفاده می شود را می توان گفت آلوچه، زردآلو، آلو، قیسی، کیوی، انار، زرشک و یا ترکیبی از چند میوه می باشد که می توان در طعم های مختلف شیرین و یا ترش و ملس تهیه کرد.
برای درست کردن لواشک اصلا نگران نباشید چون بسیار ساده و آسان می باشد و به راحتی می توانید لواشکی که می خواهید در خانه درست کنید لازم به ذکر است که بدانید لواشکی که در منزل درست می کنید کاملا بهداشتی است و با خیال راحت می توانید مصرف کنید همچنین میزان ترش و شیرنی آن دست خودتان می باشد و به هر مقدار که بخواهید می توانید مزه آن را تغییر دهید.
درست‌کردن لواشک تقریبا قانون خاصی ندارد و شما می‌توانید از هر میوه‌ای با هر طعم و مزه‌ای از میوه‌های نارس و سفت گرفته تا میوه‌های حسابی رسیده و له‌شده در تهیه لواشک استفاده کنید.

طرز تهیه و مواد لازم برای لواشک خانگی زرد آلو

زرد آلو یک میوه تابستانی و پر طرفدار می باشد که لواشک آن بسیار خوشمزه می شود پیشنهاد می کنم حتما یکبار این لواشک خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم برای لواشک زرد آلو

زردآلوی شیرین: ۲ و ۱/۴ کیلوگرم
شکر: ۱/۲ پیمانه
طرز تهیه:

اول از همه زرد آلو ها را بشویید و هسته آن را جدا کرده و داخل سینی مخصوصا فر بچینید و داخل فر قرار دهید با دمای 205 درجه به مدت 15 دقیقه قرار دهید و بعد از آماده شدن اجازه دهید سرد شود و سپس داخل مخلوط کن یا غذا ساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا پوره یکدست درست شود و بعد از آن شکر را اضافه کنید تا مخلوط شود.

آماده کردن لواشک به دو روش صورت می گیرد به این صورت که مواد آماده شده را روی سینی پهن کنید و آن را هم می توانید در فر با حرارت 200 آماده کنید و یا سینی را در مقابل نور خورشید قرار دهید تا لواشک شما آماده شود.

طرز تهیه لواشک با استفاده از میوه های تابستانی

طرز تهیه و مواد لازم برای لواشک آلو خانگی

لواشک آلو یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین انواع لواشک خانگی است که می توانید به راحتی در منزل آن را درست کنید و از خوردن لواشک آلو لذت ببرید.

مواد لازم برای لواشک آلو

آلو: ۲ کیلو (میزان آن اختیاری است)
دارچین یا میخک: برای طعم دهی (اختیاری)
طرز تهیه:

قبل از هرچیزی آلو ها را به خوبی بشویید و هسته آن را جدا کنید و سپس داخل قابلمه ریخته و مقدار کمی آب درون قابلمه بریزید و اجازه ندهید آلو ها به ته قابلمه بچسبد و سپس در قابلمه را گذاشته و اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه پخته شود طوری که کاملا له شده باشد و اگر له نشده بود با استفاده از گوشت کوب آن را له کنید تا یکدست بشود.

بعد از اینکه مواد شما آماده شد در روی سینی پهن کنید در داخل فر روی حرارت 140 درجه بگذارید تا به مدت 2 ساعت پخته شود و اگر به سینی فر نچسبیده باشد لواشک شما پخته شده است.

طرز تهیه و مواد لازم برای لواشک هندوانه

با هندوانه هم میشود یک لواشک خوشمزه با طعمی فوق العاده درست کرد.

مواد لازم برای لواشک هندوانه

هندوانه مکعبی شده: ۸ پیمانه
شکر سفید: ۲/۳ پیمانه
طرز تهیه:

دو سینی فر را با صفحه سیلیکونی بپوشانید. فر را تا ۱۷۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

هندوانه را پوره کنید، آن را از تنظیف یا الک خیلی ریز رد کنید. تقریبا تمام آب آن را خالی کنید و برای مصرف خوراکی نگه دارید.

بخش جامد هندوانه را با شکر ترکیب کنید. دانه‌های آن را خارج کنید و دور بیندازید. در صورت نیاز دوباره در مخلوط کن بریزید تا مخلوطی یکدست شود.

این ترکیب را دو قسمت کرده و در سینی‌های فر بریزید، آن را پهن کنید در حدی که قطر نیم سانتی داشته باشد. به مدت ۳ ساعت یا تا زمانی که رطوبت نداشته باشد، اما مقداری چسبناک باشد، بگذارید در فر بماند. سینی‌ها را ۱۸۰ درجه بچرخانید و هر یک ساعت تا زمان اتمام کار، این کار را انجام دهید.

لواشک آماده شده را روی تخته برش بگذارید و آن را به اندازه دلخواه برش بزنید. آن را در کاغذ روغنی و در ظرفی دردار نگهداری کنید.

طرز تهیه و مواد لازم برای لواشک سیب در منزل

سیب یکی از میوه هایی است که در همیه فصول سال یافت می شود و از آن می توان لواشک خوشمزه ای درست کرد در ادامه طرز تهیه آن را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای لواشک سیب

سیب خرد شده: ۸ پیمانه
سرکه سیب: ۱ پیمانه
دارچین: ۱/۲ قاشق چایخوری
طرز تهیه:

بهتر است اول از همه فر را روشن کنید تا گرم شود با درجه حرارت 170 و بعد از آن سیب ها و سرکه سیب را داخل یک قابلمه بزرگ بریزید و روی حرارت قرار دهید تا پخته شود و بعد از پخته شدن سیب ها را داخل ظرفی ریخته و له کنید و سپس مواد آماده شده را بر روی سینی پهن کنید و داخل فر بگذارید تا پخته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟