مشکلی در تامین مواد اولیه داروسازان کشور وجود ندارد


مشکلی در تامین مواد اولیه داروسازان کشور وجود ندارد

ساوه - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مشکلی در تامین مواد اولیه شرکت های داروسازی کشور وجود ندارد و تولید در این حوزه در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، «سعید نمکی» روز پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران، افزود: با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور برنامه منسجمی در حوزه تأمین مواد اولیه دارو صورت گرفته و با تأسیس قرارگاه و تدابیر ویژه راهبری اصولی امور دارویی و تأمین نیازهای این بخش در دست انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از افزایش شمار پایگاه‌های اورژانس ثابت و سیار در مسیرهای جاده‌ای و شهرهای مقصد سفر تابستانی خبر داد و گفت: امکانات پیش بینی شده اورژانس به روز است و آمادگی کامل برای خدمات رسانی به مسافران سفرهای تابستانی وجود دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری اجرای طرح مدارس بدون پوسیدگی دندان افزود: هدف از این برنامه مهم بهبود شاخص‌های بهداشت دهان و دندان و تلاش برای حذف پوسیدگی دندان‌ها در جمعیت دانش آموزی کشور است و در این راستا ارائه خدمات به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز پایه ششم ابتدایی کشور هدف گذاری شده است.

نمکی در مورد ارائه خدمات پزشکی به جمعیت عشایری کشور، گفت: ایجاد ۴۰۰ واحد خانه بهداشت ویژه عشایر کوچ رو در دست انجام است و با اجرایی شدن این برنامه ضمن ارائه خدمات پزشکی و سلامت، عشایر در بازه زمانی کوچ نیازی به سفر به شهرها و مراکز درمانی برا. خدمات سلامتی ندارند.

وی اظهار داشت: برنامه تأمین داروهای اساسی بیماران خاص و سخت درمان نیز در دست پیگیری است چرا که هزینه‌های سنگینی را برای خانواده‌ها دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: گسترش دامنه برنامه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کشور نیز از برنامه‌های اولویت دار در این وزارتخانه است.

نمکی گفت: با توجه به محدودیت‌های اعتباری امسال طرح جدید درمانی در کشور آغاز نمی‌شود و اولویت این وزارت خانه بر تکمیل و بهره برداری از طرح‌های بهداشتی و درمانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد است.

وی، رونمایی از طرح پرونده الکترونیک نظام سلامت را از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت عنوان کرد که با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون، گفت: ۲۰ میلیون نفر ایرانی در سنین ۳۰ تا ۷۰ سالگی در قالب این طرح غربالگری فشار خون می‌شوند و مبتلایان به این بیمار. در مسیر درمان قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در دولت روحانی به میزان مجموع سال‌های پس از انقلاب اسلامی، به شمار تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است.

نمکی بیان کرد: اینک ۵ هزار تخت بیمارستانی در حال اضافه شدن به شمار تخت‌های بیمارستانی کشور است و نگاهی گذرا به ارجای طرح تحول نظام سلامت نشان می‌دهد که تعداد تخت‌های بیمارستانی رشد قابل توجهی داشته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیأت همراه صبح روز پنجشنبه در سفر یک روزه به ساوه و زرندیه مرکز جامع سلامت شهر پرندک و بیمارستان امام رضا (ع) در شهر مامونیه را بهره برداری کرد.

شرکت در آئین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان جدید ساوه از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان‌های ساوه و زرندیه است.

شهرستان‌های ساوه با ۲۸۵ و زرندیه با ۶۵ هزار نفر جمعیت زیر پوشش خدمات دانشکده علوم پزشکی ساوه قرار دارند.

۴۸۹۶/‏/‏۶۰۱۳/‏۶۵۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان