تشدید نزاع احزاب سیاسی در آلمان به دنبال قتل یک سیاستمدار میانه رو


تشدید نزاع احزاب سیاسی در آلمان به دنبال قتل یک سیاستمدار میانه رو

تهران - ایرنا - به دنبال قتل یک سیاستمدار میانه رو در آلمان و تقویت ظن قتل سیاسی، رهبر محافظه کاران آلمان گفت که حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان باید مسئولیت این قتل را بپذیرد.

"والتر لوبکه" از سیاستمداران راست میانه و از طرفداران سیاست های مهاجرتی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان دو هفته پیش در شهری در مرکز آلمان با شلیک گلوله به سرش کشته شد. دادستان‌های آلمان می‌گویند این قتل با انگیزه‌های سیاسی روی داده است.

"آناگرت کرامپ- کارنبور" رهبر حزب "اتحاد دموکرات مسیحی" - حزب راست میانه صدر اعظم آلمان - در اظهاراتی که واکنش شدید حزب آلترناتیو برای آلمان (بزرگترین حزب مخالف در پارلمان) را به دنبال داشت، این حزب را مسئول مشروعیت بخشی به زبان نفرت و خشونت قلمداد کرد.

وی در سخنانی در پاریس گفت: کاملاً روشن است که شکستن تابوها و کاربرد زبان نفرت و بیان مطالب تحریک آمیز، منجر به خشونت عریان می‌شود و اینها همه کارهایی است که حزب آلترناتیو برای آلمان انجام داده است.

دادستان‌های فدرال آلمان روز دوشنبه اعلام کردند، فردی که به اتهام شلیک به لوبکه بازداشت شده، از طرفداران راست‌های افراطی است. لوبکه که ریاست دولت منطقه‌ای در شهر "کاسل" را بر عهده داشت از چهره‌های منفور در محافل راست افراطی به علت نفرت از تصمیم سال ۲۰۱۵ مرکل صدر اعظم آلمان برای استقبال از حدود یک میلیون پناهجو بود. لوبکه که از طرفداران تصمیم مرکل بود در یک سخنرانی در سال ۲۰۱۵ بر "ارزش های مسیحی" از جمله عشق به همسایه تاکید کرد و موجب شد که یک نشریه راست افراطی او را خائن توصیف کند و آدرس او را منتشر کند.

یکی از رهبران حزب آلترناتیو برای آلمان با انتشار مطلبی در توئیتر به این اظهارات پاسخ داد و نوشت که رهبر محافظه کاران از یک حادثه قتل برای بی اعتبار کردن رقیبان سیاسی استفاده می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول