کشف مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد 49 درصد افزایش یافت


کشف مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد 49 درصد افزایش یافت

یاسوج- ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال 2 تن و 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 49 درصد افزایش یافت.

سردار مهدی انصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این راستا ۴۵۱ نفر دستگیر، ۹۷ خودرو متوقف و ۱۱ باند متلاشی شده است.
وی افزود: سال گذشته در استان پنج تن و ۳۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که در این خصوص یکهزار و ۷۰۴ نفر دستگیر شدند.
سردار انصاری بیان کرد: حدود ۱۲ هزار نفر معتاد در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده اند که در این رابطه می‌توان گفت که استان به لحاظ ضریب گرایش به مواد مخدر و یا شیوع آن در کشور از استان‌های پاک و رتبه ۲۴ است.
وی عنوان کرد: ۷۶ مرکز اعتیاد درمانی در استان وجود دارد که اغلب روش‌های درمانی معتادان در این مراکز انجام می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۹۰ تشکل مردمی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد فعالیت می‌کنند.
وی گفت: به زودی بیمارستان ۱۱ تختخوابی معتاد درمانی در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می‌شود.
سردار انصاری ابراز داشت: این استان ۱۵ شهید در مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است و در این راستا ۱۱ جانباز نیز وجود دارند.

در سال ۱۳۹۶ چهار تن و ۶۹۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد.
چهار هزار و ۷۱ کیلو گرم این مواد مخدر از نوع تریاک و مابقی حشیش، ماری جوانا، هروئین و دیگر انواع مواد مخدر بوده و در این راستا یکهزار و ۸۴۶ نفر دستگیر، ۳۳۷ دستگاه خودرو توقیف و ۶۸ باند منهدم شدند.
سال ۹۷ پنج تن و ۳۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرها، جاده‌های ارتباطی استان و عملیات‌های مشترک با سایر استان‌ها کشف و ضبط شده است.
یک هزار و ۷۰۰ نفر توزیع کننده، تهیه کننده، مصرف کننده و قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته دستگیر شدند و همچنین با هماهنگی دستگاه قضائی در این راستا ۳۱۰ دستگاه انواع خودرو توقیف شدند.
کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به یکی از محورهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.

۹۸۶۸/‏۶۱۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...