فرسودگی خط ریل دوباره کار دست قطار باری ایران و پاکستان داد


فرسودگی خط ریل دوباره کار دست قطار باری ایران و پاکستان داد

اسلام آباد - ایرنا - خروج قطار باری ایران و پاکستان در منطقه «چاغی» ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان موجب شد خدمات ریلی میان دو کشور متوقف شود.

رسانه های پاکستانی روز پنجشنبه به نقل از مسئولان اداره راه آهن ایالت بلوچستان اعلام کردند: قطار باری که از شهر «زاهدان» راهی «کویته» پاکستان بود در منطقه چاغی دچار حادثه و تعداد ۹ واگن آن از ریل خارج شد.

براساس این گزارش، عملیات تعمیر خط آهن از سوی شرکت راه آهن پاکستان در محل حادثه آغاز شده و از فردا تردد قطارهای باری از خط ریلی ایران به پاکستان از سر گرفته می شود.

فرسودگی خط آهن در پاکستان به ویژه ناهموار بودن ریل در ایالت بلوچستان که مسیر اصلی تردد قطار باری میان ایران وپاکستان است، هر از چند گاهی باعث بروز حوادث برای قطارهای باری دو کشور می شود.

میزان تردد قطار باری میان ایران و پاکستان در سال های اخیر بطور چشمگیری افزایش یافته است در واقع بالا رفتن حجم تجارت میان دو کشور، باعث افزایش تردد قطار باری شده است.

افزایش تردد قطارهای باری درشرایطی است که خط آهن کویته - زاهدان به ویژه از کویته تا منطقه مرزی تفتان (در خاک پاکستان) به دلیل قدیمی بودن، دارای اشکالاتی است و نیازمند رسیدگی و انجام کارهای تعمیراتی فوری است.

قطار باری محصولاتی نظیر سیمان مواد شیمیایی و پتروشیمی را از ایران به پاکستان حمل می کند و برخی محصولات غذایی و کشاورزی را نیز از پاکستان به ایران می برد. البته تنوع محصولات صاداراتی و وادراتی میان دو کشور بیشتر از موارد ذکر شده است ولی در شرایط کنونی، بیشتر شامل این اقلام است.

منحنی مبادلات تجاری میان ایران و پاکستان که در سال های گذشته، بطور مستمر سیر نزولی داشت، پس از امضای برجام در سال ۱۳۹۴، به تدریج روند صعودی خود را آغاز کرد به گونه ای که طی یک سال گذشته، دو کشور شاهد افزایش ۳۸ درصدی در مبادلات تجاری فیما بین بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران