پنج میلیارد ریال در مراسم گلریزان شهرستان ابهر جمع آوری شد


پنج میلیارد ریال در مراسم گلریزان شهرستان ابهر جمع آوری شد

زنجان - ایرنا - رئیس دادگستری شهرستان ابهر گفت: پنج میلیارد ریال در مراسم گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در شهرستان ابهر جمع آوری شد.

بهروز عباسی شامگاه چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه، با تبریک هفته قوه قضاییه و با تقدیر از خیران نیک اندیش افزود: در مراسم گلریزان امسال نیکوکاران ابهری افتخار بزرگی آفریدند و همسنگ با مرکز استان و حتی قدری بالاتر، برای آزادی محکومان مالی کمک کردند.
وی با اشاره به گشایش زندان جدید ابهر، تاکید کرد: مجازات حبس، آخرین گزینه در انشای رای توسط قضات است تا خانواده های کمتری بی سرپرست شوند در واقع هدف از ساخت این زندان افزایش تعداد زندانیان نیست بلکه با توجه به اینکه زندان قبلی در داخل شهر قرار داشت و موجب گله مندی شهروندان بود این زندان در محلی جدید و با استانداردهای لازم ساخته شده است.
رئیس دادگستری شهرستان ابهر با اشاره به عنوان های عمده پرونده های ورودی در سال ۹۷، تاکید کرد: مطالبه وجه چک، مطالبه وجه و تامین خواسته سه عنوان اصلی پرونده های حقوقی ورودی و در حوزه کیفری، بی احتیاطی در رانندگی، ضرب و جرح عمدی، سرقت، تهدید و افترا به ترتیب بیشترین پرونده های ورودی به شورا بوده است.
وی در زمینه اطاله دادرسی، ابراز کرد: سال ۹۷ متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها ۵۴ روز بود که تلاش داریم میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها تا پایان سال به ۵۰ روز کاهش یابد.
عباسی در زمینه آمار طلاق گفت: سال قبل نسبت به سال ۹۶ آمار طلاق در ابهر ۲ درصد افزایش یافته و تلاش داریم با کمک شوراهای حل اختلاف ورودی پرونده های طلاق را کاهش دهیم.
وی یکی از مهمترین برنامه ها در دادگستری شهرستان ابهر را تعامل با دیگر نهادها بویژه دخیلان در امنیت عنوان کرد و افزود: این تعامل با تکیه بر حفظ جایگاه دادگستری خواهد بود.
عباسی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ابهر از مهمترین شهرستان های استان در بخش صنعت است، رفع موانع تولید و صنعت نیز از اولویت های خدمتی این دستگاه محسوب می شود.
رئیس دادگستری شهرستان ابهر تصریح کرد: استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، احیای حقوق عامه و مبارزه با افرادی که چشم طمع به بیت المال دارند همچنین مبارزه بی امان با جرائم خشن برنامه های در دستور کار دادگستری ابهر است.
وی با اشاره به هفته قوه قضائیه، یادآورشد: هفته اول تیرماه همزمان با شهادت ۷۲ تن از یاران باوفای انقلاب در سال ۶۰ و فاجعه انفجار دفتر حزب‌ جمهوری اسلامی، برای تکریم جایگاه مقام قضا و قضاوت به نام هفته قوه قضائیه نام گرفته است.
عباسی با گرامیداشت یاد شهید بهشتی، اظهار کرد: این شهید بزرگوار به عنوان اولین رئیس دستگاه قضایی، دانشمندی دانش ساز و عالمی ربانی بود که تجربه حوزه و دانشگاه را داشتند و در تدوین اصول قانون اساسی بویژه اصل ۵ قانون اساسی که ولایت مطلقه فقیه است نقش اصلی را ایفا کردند.
رئیس دادگستری شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: قوه قضائیه، قوه ای مستقل و مسئول اجرای عدالت در جامعه است و به فرموده رهبر معظم انقلاب خروجی دستگاه قضا در جامعه باید امنیت و احساس امنیت در جامعه باشد.
دادستان شهرستان ابهر نیز تاکید کرد: دادگستری شهرستان در مسیر رو به رشد قرار گرفته و در آینده ورود این دستگاه برای رفع معضلات شهری افزایش خواهد یافت.
عباس جعفری با اشاره به رفع تصرفات در شهرستان یادآور شد: با توجه به بارش های اخیر تصرفات منابع طبیعی و به دنبال آن اخراج دام از مراتع نسبت به سال های قبل افزایش داشته است.
وی با اشاره به تغییر کاربری زمین های کشاورزی تاکید کرد: زمین کشاورزی نباید محل سکونت باشد و طبق قانون تغییر کاربری ها، جهاد کشاورزی متولی پیشگیری از این معضلات است.
دادستان ابهر با تقدیر از فعالان فضای مجازی شهرستان که در گلریزان اخیر تاثیر بسزایی داشتند، بیان کرد: با توجه به اینکه هر ساله این گلریزان در زمان خاصی برگزار می شود تلاش داریم با یاری فرهیختگان کمک به محکومان مالی غیر عمد در طی سال جریان داشته باشد.
۹۵۵۶/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری