پیش بینی 175 برنامه فرهنگی ویژه هفته مبارزه با موادمخدر در گنبدکاووس


پیش بینی 175 برنامه فرهنگی ویژه هفته مبارزه با موادمخدر در گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار ویژه گنبدکاووس درشرق گلستان اعلام کرد که در هفته بزرگداشت مبارزه با مواد مخدر (اول تا هفتم تیرماه) 175 برنام فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و آموزشی در این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز پنجشنبه در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس در سال جاری گفت: این برنامه‌ها با همکاری ادارات و نهادهای عضو این شورا و برخی تشکل‌های مردم نهاد با حضور گروه‌های مختلف مردم در مناطق شهری و روستایی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا و جانبازان مبارزه با مواد مخدر، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، برپایی نمایشگاه اطلاع رسانی آسیب‌های اجتماعی در اماکن عمومی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و برگزاری تور یک روزه ویژه خبرنگاران برای بازدید از مراکز ترک اعتیاد از مهمترین برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در گنبدکاووس است.

کریمی، تلاش برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بالاخص اعتیاد را از مهمترین دغدغه هاو مطالبات مردم از مسئولان دانست و اضافه کرد: برای پاسخ به این دغدغه مردم که مطالبه رهبری انقلاب از مسئولان نیز می‌باشد، همه مدیران اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و تشکل‌های مردم نهاد بایستی با احساس مسئولیت بالا در حوزه فعالیت خود اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با یادآوری کسب رتبه برتر استان از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس درسال گذشته و با تاکید بر ضرورت حفظ این رتبه از سوی اعضای این شورا در سال جاری، تصریح کرد: مطابق ارزیابی دبیرخانه شورا و بر اساس عملکرد و فعالیت‌های صورت گرفته از سوی اعضا، "کمیته امداد، ناحیه مقاومت بسیج، شبکه بهداشت و درمان، دانشگاه‌های گنبدکاووس و پیام نور و موسسه مهر آفرینان" از ادارات و نهادهای برتر شهرستان بوده‌اند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین برضرورت برگزاری برنامه‌های بانشاط، مفرح و هدفمند مانند پیاده روی خانوادگی و اجرای برنامه‌های فرهگی و هنری برای خانواده‌ها و جوانان با موضوع پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: امروز آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد از مهمترین تهدیدها علیه بنیان خانواده‌ها و نسل جوان است.

به گزارش ایرنا، دراین جلسه رییس دانشگاه پیام نور و مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس درخصوص فعالیت‌های سال گذشته خود در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین شهردار و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان هم درخصوص راه اندازی مرکز موقت ساماندهی کارتن خواب‌ها و نیز برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان مطالبی ایراد کردند.

برگزاری ۲۵ کارگاه آموزشی با موضوع پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه پیام نور، غربالگری حدود ۳۴ هزار نفر نسبت به سوء مصرف مواد مخدر و برگزاری کلاس آموزشی برای ۱۳ هزار نفر از شهروندان و ۱۷ هزار نفر از دانش آموزان در حوزه‌های مختلف پیشگیری توسط مرکز بهداشت، پیش بینی هفت مرکز و پایگاه با ظرفیت ۵۸۰ کلاس برای اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان ازسوی آموزش و پرورش گنبدکاووس از مهمترین سخنان روسا و مدیران آن در جلسه امروز بود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

/‌۳۰۳۹/‌۱۸۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن