170 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزان خسارت دیده آذربایجان شرقی امهال شد


170 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزان خسارت دیده آذربایجان شرقی امهال شد

تبریز- ایرنا - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه به ارزش 170 میلیارد تومان در این استان خبر داد.

فیروز باقرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه موضوع آئین نامه اجرایی بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه امهال می‌شود.

وی افزود: کشاورزانی که از بانک‌های عامل، در بخش کشاورزی شامل زراعت، باغبانی، پرورش دام و طیور و آبزیان، جنگلداری و مرتعداری تسهیلات دریافت کرده و سر رسید بدهی آنها از یکم مهر ۹۶ تا ۲۹ اسفند ۹۷ است و خسارت وارده به آن‌ها در اثر حوادث غیر مترقبه در سال زراعی ۱۳۹۷-۱۳۹۶ به تائید کارگروه رسیده باشد، مشمول این مصوبه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: کارگروهی متشکل از نمایندگان فرمانداری‌ها، مدیریت جهاد کشاورزی و مؤسسه اعتباری عامل در شهرستان‌ها نسبت به بررسی و اعلام نظر در خصوص افراد واجد شرایط اقدام می‌کند.

باقرزاده با بیان اینکه امهال و بخشودگی مطالبات شامل خدمات و صنایع وابسته به بخش کشاورزی از جمله صنایع تبدیلی، تولید سم، کود و بذر، تولید وسایل، ادوات و تجهیزات کشاورزی نیست، اعلام کرد: متقاضیان استفاده از این بند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها درخواست خود را ارائه و پس از بررسی از سوی جهاد کشاورزی نسبت به ارسال لیست به شعب بانک‌های عامل اقدام و هزینه امهال و بخشودگی استعلام می‌شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه براساس بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه در سال ۹۸، کل سود، سود پس از سررسید و وجه التزام تاخیر تادیه تسهیلات یا اقساط مشمول بخشودگی و اصل تسهیلات یا اقساط مشمول امهال به مدت ۳ سال می‌شود، ادامه داد: لیست برآورد هزینه بخشودگی پس از بررسی و تصویب کارگروه برای اجرای امهال به بانک عودت داده می‌شود.

وی با بیان اینکه خشکسالی، سیل، برف، تگرگ، سرمازدگی، آتش سوزی غیرعمد، زلزله، آفات و بیماری‌های همه گیر گیاهی و دامی حوادث غیرمترقبه‌ای هستند که مشمول این دستوالعمل می‌شوند، افزود: کشاورزان می‌توانند اصل تسهیلات را به مدت ۳ سال قسط بندی کنند یا همه اصل تسهیلات را در پایان ۳ سال یکجا پرداخت کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه سه هزار میلیارد ریال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی در سطح کشور امهال می‌شود به سهم ۶ درصدی استان آذربایجان شرقی از این مبلغ اشاره کرد و افزود: با سهم ۱۲۰ میلیارد تومانی سال ۹۷ استان آذربایجان شرقی و سهم ۵۰ میلیارد تومانی سالجاری، تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه در این استان به ارزش ۱۷۰ میلیارد تومان امهال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار طرح مذکور شناور بوده و افرادی که زودتر اقدام نمایند، از شانس بیشتری برای بخشودگی و امهال تسهیلات معوق خود برخوردارند،

باقرزاده با اشاره به اینکه سود و جرایم قبل و بعد از بازه زمانی مشخص شده بعهده مشتری می‌باشد، گفت: سود دوران تقسیط ۳ ساله بعهده مشتری است.

به گزارش ایرنا، سرمازدگی ابتدای سال جاری یک هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی خسارت وارد کرد.

۳۰۷۱/‏۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق