وال‌استریت رشد کرد


تهران (پانا) - شاخص اس اند پی 500 پس از این که فدرال‌رزرو دیشب از احتمال کاهش نرخ بهره در سال جاری خبر دو باعث شد بازارها آرام شوند، به رکوردزنی نزدیک شد.

 وال‌استریت رشد کرد

تهران (پانا) - شاخص اس اند پی ۵۰۰ پس از این که فدرال‌رزرو دیشب از احتمال کاهش نرخ بهره در سال جاری خبر دو باعث شد بازارها آرام شوند، به رکوردزنی نزدیک شد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، چهارشنبه شب، شاخص اس اند پی ۵۰۰ پس از این که فدرال‌رزرو دیشب از احتمال کاهش نرخ بهره در سال جاری خبر داد و باعث شد بازارها آرام شوند، به رکوردزنی نزدیک شد.

احتمال کاهش نرخ بهره، نگرانی‌های سرمایه‌گذاران از اینکه جنگ تجاری آمریکا و چین باعث کند شدن رشد اقتصادی خواهد شد را کاهش داد.

فدرال‌رزرو در بیانیه‌ای خود که در پایان اجلاس سیاست‌گذاری ۲ روزه آن بامداد امروز منتشر شد، همان‌طور که انتظار می‌رفت، نرخ بهره را ثابت نگاه داشت، اما اعلام کرد اقدامات مقتضی برای حفظ رشد اقتصادی را به کار خواهد گرفت و اشاره کرد در ادامه ۲۰۱۹ نرخ بهره را نیم درصد کاهش خواهد داد.

این باعث شد شاخص‌های اس‌اندپی و داوجونز تا نزدیکی رکوردهای تاریخی خود که در ماه آوریل ثبت کرده بودند رشد کنند و فاصله خود با بالاترین سطح تاریخ معاملات را به کمتر از ۱ درصد برسانند.

در این میان سهام بخش مالی با افت ۰.۲ درصدی بخش بانکی، ۰.۲ درصد پایین آمد؛ نرخ بهره پایین‌تر، نرخ سود بانک‌ها را کاهش می‌دهد.

میانگین صنعتی داو جونز ۰.۱۵ درصد رشد کرد و به ۲۶۵۰۴.۲۷ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۰.۳۰ درصد رشد کرد و به ۲۹۲۶.۴۴ واحد رسید. کامپوزیت نزدک با افزودن ۰.۴۲ درصد، به ۷۹۸۷.۳۲ واحد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر