نصب تابلوهای هشدار در قتلگاه گونه‌های نادر استان سمنان


نصب تابلوهای هشدار در قتلگاه گونه‌های نادر استان سمنان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از نصب چندین تابلو بزرگ هشدار دهنده برای پیشگیری تصادفات جاده‌ای یوزپلنگ در محور میاندشت عباس آباد یکی از محورهای اصلی کشور و جاده ترانزیتی و مواصلاتی تهران- مشهد خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیر عبدوس با اعلام این خبر افزود: متأسفانه طی سال‌های اخیر، محور میاندشت- عباس آباد که کریدور ارتباطی و مهاجرت حیات‌وحش بین زیستگاه‌های توران، خوش ییلاق و میاندشت است، به علت چهاربانده شدن و فراهم شدن امکان افزایش سرعت خودروها به قتلگاه گونه‌های نادر کشورمان تبدیل شده است. لذا به سبب افزایش تصادفات جاده ای و مرگ و میر حیات وحش خصوصاً گونه در معرض انقراض یوزپلنگ ایرانی و اتلاف 7 قلاده یوزپلنگ دراین محور در خلال سال‌های١٣٨٩تا ١٣٩٧ضرورت اجرای طرح ایمن سازی این کریدور، برای حفظ باقیمانده های تنوع زیستی کشورمان حیاتی است .

وی افزود: طرح ایمن سازی این کریدور با نصب تعداد 4 عدد تابلوی بزرگ هشدار دهنده، فنس کشی دو سوی جاده در ٤ کیلومتر از این مسیرتوسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان و با اعتبارات ملی معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور آغاز شد.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر این پیشنهاد کاهش سرعت درطول 30 کیلومتر از این مسیر به کمیسیون ایمنی راه های استان جهت دریافت مجوز لازم توسط پلیس راهنمایی و رانندگی از جمله اقدامات اولیه در راستای حفاظت از حیات وحش در این محور است .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به همکاری خیرین و نقش موثر دوستدارن محیط زیست در این اقدامات، افزود: ضرورت‌هایی همچون نصب علایم هشدار دهنده بیشتر، نصب دوربینهای کنترل سرعت و نیز نور شب در اینمحور مطالبه عمومی دوستداران محیط زیست و این اداره کل از وزارت راه و شهرسازی هستند که باید به طور جدی و به‌صورت همه جانبه مورد پیگیری قرار گیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور