قابیلیت دوربین های کنترلی در جاده های نهبندان افزایش می یابد


قابیلیت دوربین های کنترلی در جاده های نهبندان افزایش می یابد

بیرجند - ایرنا - فرماندار نهبندان گفت: قابلیت دوربین های کنترلی و ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی نهبندان افزایش می یابد و این دوربین‌ها علاوه بر ثبت سرعت لحظه ای، میانگین سرعت در طول مسیر را هم محاسبه خواهند کرد.

مجید بیکی عصر چهارشنبه در نشست شورای ترافیک درمیان افزود: با توجه به افزایش تصادفات در جاده های شهرستان به خصوص در جاده بیرجند - نهبندان، بیرجند - زابل و بیرجند - زاهدان این اقدام در راستای کاهش تصادفات انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۶۸ فقره تصادف در جاده های شهرستان رخ داده است، افزود: در این مدت ۱۲ نفر در جاده های نهبندان کشته شدند که این تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است.

بیکی عنوان کرد: همچنین سال گذشته ۳۵ فقره تصادف فوتی با ۴۹ کشته و ۱۴۴ فقره تصادف جرجی با ۳۰۷ مجروح در جاده های شهرستان رخ داده است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب جاده های شهرستان هم گفت: سال گذشته روکش آسفالت در ۵۰ کیلومتر از جاده های نهبندان انجام شده اما نیاز است با توجه به افزایش تصادفات در شهرستان روکش آسفالت در جاده ها و به خصوص محور نهبندان - بیرجند تسریع یابد.

فرماندار نهبندان اظهار داشت: دوبانده سازی محورهای شهرستان با توجه به افزایش ترددها ضروری است که نیاز است در راستای کاهش تصادفات پروژه های دوبانده سازی شهرستان با افزایش اعتبارات با سرعت بیشتری اجرا شود.

بیکی افزود: افزایش نصب علائم، ایجاد استراحتگاه، افزایش روشنایی محورها، ایجاد سکوی پلیس و افزایش حضور پلیس در محورها از اقدامات کوتاه مدت و میان مدت است که در شورای ترافیک شهرستان برای کاهش تصادفات مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات فوری در راستای کاهش تصادفات جاده ای از سوی دستگاه های متولی ضروری است، افزود: ۸۰ درصد علت اصلی تصادفات در محورهای اصلی شهرستان عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است که در این زمینه ارتقای فرهنگ رانندگی ضروری است.

شهر نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند قرار دارد.

۷۵۵۶*۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق