6 واحد صنعتی راکد در قم به چرخه تولید بازگشت


6 واحد صنعتی راکد در قم به چرخه تولید بازگشت

قم - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه، 6 واحد صنعتی راکد و غیرفعال با ظرفیت اشتغال 33 تن، به چرخه تولید استان بازگشت.

محمود سیجانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به اینکه هدف اصلی از ارائه تسهیلات رونق تولید به متقاضیان، حفظ وضعیت فعالیت واحدهای صنعتی و ارتقای آن است، بیان کرد: در این مدت ۱۴۱ طرح صنعتی به منظور دریافت چهار هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به بانک های استان معرفی شد.

وی افزود: همچنین در طول مدت یاد شده برای ۱۱۵ واحد مبلغ سه هزار و ۶۷۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که با لحاظ پرداخت های مستقیم ثبت شده در سامانه به واحدهای صنعتی متقاضی، این رقم به پنج هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال می رسد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت صادرات قم در ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری، ادامه داد: میزان صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرکات استان طی این مدت از نظر وزنی ۲۵ هزار تن و از منظر سرمایه ای ۲۷ میلیون دلار بوده است.

سیجانی گفت: عمده کالاهای صادراتی از قم در این مدت شامل مواد پلاستیکی، محصولات فلزی، محصولات گوناگون صنایع شیمیایی، اسنک، سوخت‌ها و روغن های معدنی، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، شیرآلات بهداشتی، ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک، هواکش، فیلتر دستگاه تصویه آب، مفتول مسی، الیاف سنتتیک، کفش و محصولات شیمیایی آلی بوده است.

وی بیان کرد: عراق، هند، افغانستان، پاکستان، ازبکستان، ترکیه، امارات، ارمنستان، آذربایجان و بلغارستان کشورهای اصلی هدف صادراتی محصولات تولید شده در قم بوده اند.

وی ادامه داد: همچنین صادرات استان بر اساس مبدا تولید از لحاظ وزنی ۳۶ هزار تن و به ارزش ۴۳ میلیون دلار بوده است.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

۷۴۰۵/ ۱۱۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403