رقابت 170 هزار دانش‌آموز برای ورود به پایه هفتم سمپاد


رقابت 170 هزار دانش‌آموز برای ورود به پایه هفتم سمپاد

تهران- ایرنا- حدود 170 هزار دانش آموز کلاس ششم ابتدایی امروز - 30 خردادماه - همزمان در سراسر کشور برای ورود به پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان به رقابت پرداختند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا در رابطه با این آزمون توضیح داد: داوطلبان رأس ساعت ۹ صبح در حوزه‌های امتحان

ی که به هنگام دریافت کارت شرکت در آزمون برای آنها در سامانه hoosh.medu.ir مشخص شده بود، حاضر شدند.

«فاطمه مهاجرانی» با بیان اینکه از این تعداد در نهایت حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ وارد مدارس سمپاد خواهند شد، اضافه کرد: متقاضیان نسبت به سال گذشته برای ورود به پایه هفتم ۲۵ هزار نفر بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: تلاش بر این است تا نتایج این آزمون نیمه مرداد ماه اعلام شود، یادآور شد: سال گذشته به دلیل برگزاری نوع آزمون، یک هزار و ۵۰۰ صندلی خالی داشتیم و تعداد پذیرفته‌شدگان در مجموع ۱۵ هزار نفر بود.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان با اشاره به اینکه سوال‌ها شامل کلیات سنجش هوش و به صورت چند گزینه‌ای بود، تصریح کرد: تلاش می‌شود تا در سال‌های آینده برگزاری آزمون به شیوه سه مرحله‌ای آزمون درسی هوشی، آزمون هوش و مصاحبه احیا شود.
بر اساس اعلام مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶و کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس در نوبت اول پایه ششم در سال تحصیلی ۹۸ -۱۳۹۷ برای شرکت در این سنجش الزامی است.

همچنین چنانچه داوطلبی در مجموع دو سال تحصیلی پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی حداکثر در یک عنوان درسی، مقیاس «خوب» را کسب کرده باشد، ثبت نام وی بلامانع است.
تمامی فرآیند ثبت نام به صورت اینترنتی توسط داوطلبان انجام شده و مدارس محل تحصیل داوطلبان، در این خصوص مسئولیتی نخواهند داشت.
مدارس استعدادهای درخشان فاقد امکانات خوابگاهی و شبانه‌روزی هستند و تحصیل دانش‌آموزان پذیرفته شده در این مدارس طبق مصوبه هیئت امنای سمپاد، مستلزم پرداخت حق‌الثبت به میزان ۵۰ درصد شهریه مصوب مدارس غیردولتی شهرستان مربوط است (رقم مصوب حق‌الثبت، هر ساله از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام خواهد شد).
اکنون در مجموع ۱۲۰ هزار دانش آموز متوسطه اول و دوم در ۶۷۰ مدرسه سمپاد در سراسر کشور به تحصیل اشتغال دارند که حدود ۴۰ درصد آنها در متوسطه اول و ۶۰ درصد در متوسطه دوم هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر