سبقت اهالی یک مسجد از نهادها و دستگاه‌ها در بازسازی روستایی سیل‌زده


سبقت اهالی یک مسجد  از نهادها و دستگاه‌ها در بازسازی روستایی سیل‌زده

مسجد حضرت ولی عصر(عج) واقع در شهرک شهید محلاتی منازل روستای مورانی در استان لرستان را با کمک خیرین بازسازی می‌کند؛ ملزومات زندگی سیل‌زدگان همچون کالای خواب و وسایل آشپزخانه نیز توسط اهالی این مسجد تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مساجد از صدر اسلام تاکنون همواره نقش فعالی در جوامع داشته اند، به گونه ای که در زمان پیامبر(ص) این پایگاه عبادی سیاسی در بخش های اجتماعی، اقتصادی و رسیدگی به مشکلات مردم نقش مهمی ایفا می کردند. امروز هم هستند مساجدی که همان کارکردهای صدر اسلام را دارند و نه تنها قطب فرهنگی اجتماعی یک محله بلکه در رفع محرومیت در مناطق دور افتاده فعال هستند.

از جمله این مساجد، مسجد حضرت ولیعصر(عج) در شهرک شهید محلاتی است. این مسجد که بیش از ۲۰ سال است در این شهرک بنا شده به کمک امام جماعت فعال این مسجد در عرصه کارآفرینی، ایجاد اشتغال و نیز رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی به عنوان مسجد معین در مناطق محروم برای رفع محرومیت، فعالیت های گسترده و طرح های ابتکاری انجام می دهد و مصداق بارز یک مسجد طراز اسلامی و پویا است.

فعالان این مسجد به صورت خودجوش در منطقه جازموریان در شهرستان رودبار جنوب شرقی کرمان که بالغ بر 58 هزار جمعیت دارد و به دلیل محرومیت زندگی مردم این منطقه کپری است، اقدام به فعالیت های جهادی و کمک رسانی به مردم محروم این منطقه کرده و در حال حاضر فعالیت های ابتکاری و جهادی فعالان این مسجد برای این منطقه ادامه دارد.

سبقت اهالی یک مسجد  از نهادها و دستگاه‌ها در بازسازی روستایی سیل‌زده

کمک های مردم و نمازگزاران مسجد حضرت ولی عصر(عج) برای مناطق سیل زده هم که از ابتدای این بحران آغاز شده است، همچنان ادامه دارد، به گونه ای که در یک روستا در استان لرستان که سیل 50 درصد آن را گرفته و خانه و کاشانه مردم را از بین برده است، مسجد حضرت ولیعصر(عج) به عنوان معین این روستا انتخاب و با حمایت دولتمردان، ساخت منازل آن صورت گرفت و از سوی مردم هم بیش از 60 میلیون تومان کمک نقدی در کنار کمک های غیرنقدی جمع آوری شد.

حجت الاسلام «ابوالقاسم علیزاده» در گفت و گو با خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه خدمت رسانی به مردم سیل زده در استان های لرستان و خوزستان توسط اهالی مسجد حضرت ولی عصر(عج) همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به تجربه ای که سال ها قبل در منطقه محروم جازموریان در استان کرمان داشتیم، با پشتوانه خیران و نمازگزارن مسجد و در قالب طرح «یک مسجد، یک خانه» برای ساخت منازل مناطق سیل زده وارد عمل شدیم.

امام جماعت مسجد حضرت ولی عصر(عج) (واقع در شهرک شهید محلاتی) در ادامه بیان کرد: با رایزنی ای که با مجموعه ها و دستگاه های مختلف صورت گرفت، روستای مورانی که در 10 کیلومتری پل‌دختر واقع است برای ارائه خدمات از سوی نمازگزاران و اهالی مسجد به ما واگذار شد و در همین راستا امکانات لازم را برای آغاز کار ساخت و ساز در این منطقه آماده کردیم و به زودی گام های اولیه برای اعزام نیروها به این منطقه در دستور کار قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: طبق برآوردهای مالی که انجام دادیم برای ساخت هر منزل حدود 30 تا 40 میلیون تومان هزینه باید شود، ضمن اینکه برای تعمیر منازل آسیب دیده هم 10 تا 15 میلیون تومان باید اختصاص بیابد، که طبق بررسی های صورت گرفته 22 منزل نیازمند تعمیر و 50 باب خانه نو نیز باید ساخته شود.

سبقت اهالی یک مسجد  از نهادها و دستگاه‌ها در بازسازی روستایی سیل‌زده

امام جماعت مسجد حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: ما تلاش می کنیم علاوه بر کمک های نمازگزاران مسجد و خیرین از ظرفیت مساجد دیگر مناطق تهران و نیز مجموعه ها برای عمران و آبادانی این مناطق کمک بگیریم تا کار ساخت و تعمیر منازل تا قبل از زمستان 98 به پایان رسد و منازل مردم سیل زده آن گونه که در شان آنها است ساخته و روستاها آباد شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر از سوی خیاط خانه خیریه مسجد حضرت ولیعصر(عج) که حدود 40 نفر از بانوان محله و مسجدی در آن مشغول به کار هستند، بسته های خواب و استراحت شامل دو تشک، دو عدد بالش، یک لحاف و پتو برای سیل زدگان است، تهیه و آماده ارسال به مناطق سیل زده است. علاوه بر آن، ملزومات آشپزخانه نیز برای سیل زدگان تهیه شده که گروه های جهادی بعد از اعزام کار تقسیم این ملزومات را هم بر عهده می گیرند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا