نقش مسجد در گفتمان‌سازی مهدویت و انتظار/غفلتی که دامن‌گیر منتظران می‌شود


نقش مسجد در گفتمان‌سازی مهدویت و انتظار/غفلتی که دامن‌گیر منتظران می‌شود

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسئولان به نقش بی‌بدیل مساجد در جریان‌سازی آموزه‌های دینی به ویژه در حوزه مهدویت و انتظار اعتقاد چندانی ندارند، گفت: هر گاه مساجد در هر حوزه‌ای میدان‌دار شدند موفقیت‌های چشمگیری را رقم زده‌اند.

حجت الاسلام «سید ناصر احمدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اعتقاد به منجی آخرالزمان و نجات دهنده بشریت از رنج ها و آلام نقطه مشترک همه فرهنگ ها است، اظهار کرد: این اعتقاد ریشه در علاقه فطری انسان ها به جامعه آرمانی (اتوپیا) دارد و در این میان، جهت دهی درست و انسانی به آن حائز اهمیت است.

امام جماعت مسجد طوس افزود: حضرت محمد مصطفی(س) در جایگاه آخرین پیامبر و اسلام به عنوان تکمیل کننده سایر ادیان الهی، ظهور منجی در آخرالزمان را بشارت و آیات و روایات به خوبی این موضوع را برای مسلمانان شرح داده اند.

وی تصریح کرد: فعالیت های بسیاری در حوزه تبیین معارف مهدویت و معرفی مصداق این مفهوم طی سال های اخیر در کشور انجام گرفته است اما چون تبلیغات ما به اندازه کافی و در برخی موارد درست و اقناعی نبوده است، فرقه های انحرافی رشد کرده اند.

احمدی درباره نقش مساجد در معرفی شایسته فرهنگ ظهور و اعتقاد به حضرت مهدی(عج) گفت: اگر می خواهیم فرهنگ مهدویت در قالب گفتمانی فراگیرتر در کشور مطرح شود باید از ظرفیت مساجد بیشتر استفاده شود.

وی در ادامه ابراز کرد: دستگاه های فرهنگی و اجتماعی کشور که در زمینه گسترش سبک زندگی اسلامی و مقابله با آسیب های مختلف با کاستی هایی روبرو هستند اگر مساجد را به کار گیرند حتما در انجام رسالت های خود و خنثی کردن تلاش های دشمن در زمینه جنگ نرم موفق خواهند بود.

امام جماعت مسجد حضرت عباس(ع) در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان به نقش بی بدیل مساجد در جریان سازی آموزه های دینی به ویژه در حوزه مهدویت و انتظار اعتقاد چندانی ندارند یا دست کم، نسبت به این موضوع غافل هستند، این درحالی است که هرگاه مساجد در هر حوزه ای میدان دار شدند کشور صاحب موفقیت های خوبی شده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان