امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و چند مرکز علمی دانشگاهی هند


امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و چند مرکز علمی دانشگاهی هند

در جریان سفر رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی به کشور هند، چند تفاهم نامه همکاری های مشترک علمی، پژوهشی و آموزشی به امضا رسید.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: حجت الاسلام مختاری، رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در جریان سفر به هند با چند مرکز علمی و دانشگاهی تفاهم نامه همکاری مشترک به امضا رساند که از جمله آنها می توان به تفاهم نامه ای اشاره داشت که میان این دانشگاه و موسسه پژوهشی علوم اجتماعی دهلی به امضا رسید.

در این تفاهم نامه تبادل دانشجویان و اساتید، پژوهش ها و کنفرانس‌های مشترک، فرصت های مطالعاتی و... مورد توافق قرار گرفت. این مرکز یکی از مراکز مهم پژوهشی در حوزه دین، فلسفه، رسانه، روانشناسی و علوم اجتماعی است و با دانشگاه های مهم ایران همکاری دارد.

امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه نویدا دهلی

همچنین تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه نویدا دهلی نیز به امضا رسید که تبادل دانشجویان و اساتید، پژوهش ها و کنفرانس‌های مشترک، فرصت های مطالعاتی و... از جمه مفاد این تفاهم نامه محسوب می شود.

این دانشگاه دارای ۳ هزار دانشجو، ۱۱۰ هیئت علمی،۳۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف و دارای دانشکده های مختلف در رشته هایی از قبیل پزشکی، پرستاری، علوم انسانی، مهندسی و... می باشد.

تفاهم‌نامه همکاری بین رؤسای دانشگاه جواهر لعل هند و مذاهب اسلامی

یکی دیگر از تفاهم نامه های دانشگاه مذاهب اسلامی در این سفر، تفاهم نامه با دانشگاه جواهر لعل نهرو هند بود که به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

حجت الاسلام مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت همراه در ادامه دیدارهای خود در سفر به هند، با رییس دانشگاه جواهر لعل هند دیدار و گفت‌و‌گو کرد و تفاهم نامه ای در خصوص همکاری های مشترک علمی، پژوهشی، فرصت های مطالعاتی، استفاده از مراکز زبان هر دو دانشگاه برای زبان آموزی، برگزاری دوره ها و کارگاه ها و کنفرانس های مشترک و... به امضا رساندند.

این دانشگاه مشهور به اتاق فکر در هند بوده و از کشورهای مختلف از جمله ایران دانشجو دارد و دارای ۸ هزار دانشجو است.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟