فعالیت‌های قرآنی نباید با بودجه‌های دولتی گره بخورد/از ظرفیت 70 هزار مسجد استفاده می‌کنیم


فعالیت‌های قرآنی نباید با  بودجه‌های دولتی گره بخورد/از ظرفیت 70 هزار مسجد استفاده می‌کنیم

قره‌شیخلو با بیان اینکه هم متولیان امور قرآنی هم متصدیان مسجدی باید زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی را در مسجد، ایجاد و هموار کنند، گفت: تلاش داریم از ظرفیت 70 هزار مسجد در توسعه فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم.

«مهدی قره شیخلو» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، درباره برنامه های سازمان دارالقرآن الکریم در راستای عمل به مطالبه مقام معظم رهبری درباره گسترش برنامه های قرآن در مساجد و نیز احیای جلسات خانگی، اظهار کرد: مسجد ظرفیت خوبی برای توسعه فعالیت های قرآنی است این درحالی است که شاید ما در سال های اخیر از مساجد غفلت کرده ایم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: مسجد مثل خیلی دیگر از حوزه ها، متولیان متعددی دارد و این مشکلی است که باید روزی حل شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت مساجد برای توسعه فعالیت های قرآنی استفاده کرد، افزود: ائمه جماعات و اعضای هیات امنای مساجد در این زمینه می توانند نقش آفرینی کنند زیرا بعضا موانعی در این زمینه وجود دارد که کار را کُند می کند.

قره شیخلو اضافه کرد: باید به سمتی پیش برویم که هم برنامه های قرآنی طوری طراحی شود که در مساجد امکان اجرا داشته باشد و هم کسانی که در امور مسجد دخیل هستند مسیر را هموار کنند که دستگاه هایی مثل سازمان دارالقرآن الکریم راحت تر بتوانند در مساجد برنامه ها را اجرا کنند.

وی تاکید کرد: مسجد، محل برگزاری جلسات قرآن، ارائه مفاهیم و اجرای دوره های سبک زندگی است و ما این آمادگی را داریم که طرح ها و برنامه های قرآنی را در مساجد اجرا کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه گفت: ما با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد، جلسات قرائت و تفسیر قرآن را در مساجد اجرا می کنیم و امیدواریم مساجد نیز استقبال کنند و وارد میدان شوند.

وی با اشاره به برگزاری 40 کرسی قرائت و تفسیر قرآن در مساجد تهران از سوی سازمان دارالقرآن الکریم در آینده نزدیک، اضافه کرد: ما این طرح را از سال 1390 آغاز کردیم و 114 سهمیه به استان ها دادیم و تلاش داریم از ظرفیت 70 هزار مسجد در توسعه فعالیت های قرآنی استفاده کنیم.

قره شیخلو تاکید کرد: بحث ما این است این گونه فعالیت ها نباید با بودجه های دولتی گره بخورد زیرا گاهی با بروز مشکلاتی و نوسان بودجه ها، تعطیل می شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید بستری فراهم شود که اگر زمانی ما به هر دلیلی نتوانستیم از برنامه های قرآنی حمایت کنیم خود مردم کار را پیش ببرند، مانند جلسات قرائت و تفسیر که سال ها است در همه شهرستان های استان گلستان برگزار می شود. دلیلش هم انجام صفر تا صد کار توسط مردم است و اینکه هر جلسه قرآنی به نام یک شهید برگزار می شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس