جلب مشارکت زائران در طرح یاوران حجاج/به ازای هر 12 زائر یک یاورحجاج فعال می‌شود


جلب مشارکت زائران در طرح یاوران حجاج/به ازای هر 12 زائر یک یاورحجاج فعال می‌شود

حجت‌الاسلام حاجی‌ابراهیمی با بیان اینکه به ازای هر 12 زائر یک یاورحجاج فعال می‌شود، گفت: جلب مشارکت زائران در برنامه‌های فرهنگی و اجرایی کاروان، افزایش سطح ارتباط و هماهنگی بین زائران و مسؤولان کاروان از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

حجت الاسلام «مسعود حاجی ابراهیمی» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اعلام برگزاری نشست تخصصی «سرگروههای یاوران حجاج استان تهران»، اظهار کرد: با توجه به اینکه نشستهای تخصصی از سرفصلهای برنامههای استانی دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری است، لذا توجیه سرگروههای یاوران برای اطلاعرسانی به یاوران حجاج کاروانها ضرورت دارد؛ از این رو، این طرح به صورت خوشهای اجرا می شود.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری منطقه تهران ادامه داد: برگزاری جلسه توجیهی و چهرهبهچهره امکان پرسش و پاسخ برای این یاوران، زمینه را برای اجرای برنامههای فرهنگی در طول موسم حج فراهم می کند.

وی تاکید کرد: در هر کاروان به ازای هر 12 نفر یک یاورحجاج در کاروان‌ها حضور خواهد داشت تا روند برنامه‌ها را اطلاع‌رسانی و هماهنگ کند.

حجت الاسلام حاجی‌ابراهیمی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای یاوران حجاج، ابراز کرد: زائران خانه خدا در هر کاروان برای ایجاد انسجام و هماهنگی بیشتر با مسؤولان کاروان و مدیریت مناسب‌تر امور اجرایی به گروه‌های کوچکتر تقسیم می‌شوند تا خوشه‌ای و مشارکتی امکان ساماندهی کاروان‌ها وجود داشته باشد؛ بر همین اساس، از میان زائران داوطلب همکاری، به نسبت مورد نیاز، چند نفر به عنوان «یاوران حجاج» انتخاب می‌شوند تا به عنوان «سرگروه» فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه این افراد توسط مدیران کاروان‌ها شناسایی و بعد از تأیید روحانی کاروان در سامانه‌ای به ثبت اطلاعات خود می‌پردازند و تحت شبکه‌ای خاص قرار می‌گیرند، افزود: کمک در اجرای برنامه‌های فرهنگی، برگزاری جلسات، مسابقات، ختم‌های قرآن و هر فعالیت فرهنگی نیز توسط یاوران حجاج برگزار می‌شود؛ همچنین کمک رسانی در مدیریت بحران مثل گرمازدگی زائران، ترددها و رفت و آمدها و همراهی روحانی کاروان در مسائل عبادی نیز از دیگر وظایف یاوران حجاج است.

وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح یاوران حجاج، جلب مشارکت زائران در برنامه‌های فرهنگی و اجرایی کاروان، افزایش سطح ارتباط و هماهنگی بین زائران و مسؤولان کاروان، دریافت و انتقال پیام‌ها و نظرات زائران، تقویت روحیه همدلی، همیاری و همکاری بین زائران و مسؤولان، تقویت نظم و انضباط در امور اجرایی و انجام اعمال و مناسک حج و برنامه‌های دسته جمعی است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا