15 درصد محصولات واحدهای تولیدی زنجان استاندارد نیست


15 درصد محصولات واحدهای تولیدی زنجان استاندارد نیست

زنجان - ایرنا - مدیر کل استاندارد استان زنجان گفت: طبق آمار و بررسی های انجام شده؛ تا پایان اردیبهشت ماه امسال 15 درصد فرآورده واحدهای تولیدی این استان با مولفه های استاندارد همخوانی نداشت.

داود کارگرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت به طور میانگین ۳۳۱ فرآورده از تولیدات واحدهای استان نمونه برداری شد که ۸۵ درصد آن با مولفه های استاندارد همخوانی داشت.

وی اظهار داشت: در راستای نظارت بر کیفیت و حسن اجرای استاندارد در واحدهای تولیدی استان، بازرسان و کارشناسان این اداره کل به طور مستمر از تولیدات واحدها نمونه برداری می کنند.

کارگرزاده خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته یک هزار و۳۲۰ کیلو گرم فرآورده چیپس سرخ شده، به دلیل مغایرت با استانداردهای مربوطه در ابهر، جمع آوری و با هماهنگی مراجع قضایی معدوم شد.

این مسئول با اشاره به صدور ۳۹ فقره گواهینامه انطباق برای کالاهای وارداتی از گمرک استان در ۲ ماهه نخست سال جاری، اظهار داشت: ۱۰۰ درصد این کالاها مربوط به مواد اولیه تولید یا تجهیز پروژه های زیر بنایی بوده است.

وی تاکید کرد: امسال با بررسی های انجام گرفته ۶۰۰ سیلندر گاز و سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ سیلندر به خاطر ناایمن بودن جمع آوری و معدوم شد.

مدیر کل استاندارد استان زنجان گفت: با توجه به اقدامات انجام گرفته در راستای نظارت و بهبود فعالیت آزمایشگاه های تست مخازن CNG، میزان شکایات دریافتی از این آزمایشگاه ها روند نزولی داشته و امسال فقط یک مورد شکاست داشته ایم.

کارگرزاده خاطرنشان کرد: برای تسریع در امور ۱۹ آزمایشگاه همکار در سطح استان با توجه به روش اجرایی جدید، مورد ارزیابی قرار گرفتند و از این پس مجوز جدید آزمایشگاه های همکار به جای یکسال ۲ سال تمدید می شود.

۸۰۶۸/‌۳۲۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06