شرکت های خصوصی باید ورود فناورانه‌ای به حوزه‌های مختلف استان داشته باشند


شرکت های خصوصی باید ورود فناورانه‌ای به حوزه‌های مختلف استان داشته باشند

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه از شرکت های خصوصی خواست ورود فناورانه‌ای به حوزه‌های مختلف استان داشته باشند و تاکید کرد که بخش کشاورزی یکی از بخش هایی است که با ورود فناوری به آن می تواند به سرعت رشد کند.

ربه گزارش ایرنا؛ هدایت حاتمی چهارشنبه شب در مراسم سی سالگی تأسیس و فعالیت شرکت نیروی غرب، با اشاره به نقش توانمندی منابع انسانی در موفقیت یک شرکت خصوصی و دوام آن اظهار داشت: وقتی روند موفقیت و تداوم برخی شرکت‌های خصوصی در استان را مطالعه می‌کنیم می بینیم‌که یکی از مهمترین عوامل این روند، ارتباط گسترده و مداوم با دانشگاه است که منجر به ترکیب دانش و تجربه می‌شود.
وی انباشت دانش و ذخیره انسانی قوی که دارای پشتکار باشد را از دیگر عوامل موفقیت شرکت‌های خصوصی عنوان کرد و افزود: بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های فعال استان باید بر روی چگونگی موفقیت شرکت‌های بادوام و پیشرو مطالعه کنند و از تجربیات آنها استفاده کنند تا این انتقال تجربه به پیشرفت و دوام بخش خصوصی منجر شود.
وی خواهان ارتباط گسترده و مداوم دانشگاه با بخش خصوصی شد و گفت: در استان کرمانشاه بسیاری از اختراعات و ایده‌های نو اتفاق می‌افتد اما چون به تکثیر، ایجاد درآمد و تولید ثروت نمی‌انجامد و از آن حمایت نمی‌شود خیلی زود از صحنه خارج می‌شود در حالیکه اگر نیازسنجی صحیحی صورت گیرد می‌توان بسیاری از نیازهای بنگاه‌های اقتصادی را توسط نخبگان دانشگاهی رفع کرد.
معاون استاندار کرمانشاه در ادامه خواستار رویکرد فناورانه بخش خصوصی در راستای افزایش بهره وری شد و گفت: یکی از تجربه‌های موفق در این خصوص، تجربه شرکت نیروی غرب در بحث آبیاری زیرپوستی است که به بهره وری ۲ برابری از آب انجامید و باعث افزایش تولید کشاورزی گردید که می‌تواند الگویی مناسب برای سایر بخش ها و حوزه‌ها به ویژه در بحث هوشمندسازی گلخانه‌ها به عنوان یکی از اولویت های استان باشد.
وی در پایان اظهار داشت: ما در استان در حدود ۱۲۵ هزار بهره‌ور کشاورزی داریم که اگر بتوانیم با ورود فناورانه، تنها ۱۰ درصد آنها را به سمت کشاورزی هوشمند سوق دهیم می‌توانیم شاهد افزایش بهره وری در این بخش باشیم و این انتظاری است که ما از بخش خصوصی و شرکتهای دانش بنیان داریم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۹۹۵ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که سالانه چهار میلیون و ۲ هزار تن محصول از این اراضی تولید می شود.

۳۰۳۳/‏۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند