ترامپ هنوز در شوک فاکس نیوز است/آیا ساختار الکترال این بار به پاشنه آشیل ترامپ تبدیل می شود؟/ ترامپ در فلوریدا هم از بایدن عقب افتاد


ترامپ هنوز در شوک فاکس نیوز است/آیا ساختار الکترال این بار به پاشنه آشیل ترامپ تبدیل می شود؟/ ترامپ در فلوریدا هم از بایدن عقب افتاد

در میان جمهوری خواهان ساکن فلوریدا نیز 72 درصد به ترامپ رای می‌دهند. در میان دموکرات‌های ساکن این ایالت، تنها 14 درصد از انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا حمایت می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز : درحالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در شوک ناشی از نظرسنجی شبکه فاکس نیوز قرار دارد، نظرسنجی اخیر دانشگاه کوئینیپیاک دومین شوک طی 48 ساعت اخیر را به وی و همراهانش وارد ساخته است . نظرسنجی ایالت فلوریدا نشان می دهد که جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا با اختلاف 9 درصد از ترامپ پیش افتاده است.بر این اساس بایدن موفق به کسب 50 درصد آرا شده است، حال آنکه ترامپ 41 درصد آرای این ایالت را به خود اختصاص داده است. این نظرسنجی توسط دانشگاه کوئینیپیاک انجام گرفته است.
عقب افتادن ترامپ از بایدن در ایالت فلوریدا، نشانه بسیار بدی برای جمهوریخواهان محسوب می شود زیرا طی 6 دهه اخیر روسای جمهور منتخب آمریکا همواره در این ایالت حساس و سرنوشت ساز پیروز شده اند.

ترامپ هنوز در شوک فاکس نیوز است/آیا ساختار الکترال این بار به پاشنه آشیل ترامپ تبدیل می شود؟/ ترامپ در فلوریدا هم از بایدن عقب افتاد

فلوریدا به همراه پنسیلونیا و میشیگان و ویسکانسین از جمله ایالات مهم و سرنوشت ساز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محسوب می شوند. حدود یک ماه قبل نیز در نظرسنجی ها آمده بود که محبوبیت ترامپ در ایالت فلوریدا کاهش یافته است.در آن زمان پایگاه خبری "هیل" گزارش داد 53 درصد از رای دهندگان در ایالت فلوریدا، با انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا مخالف هستند. این در حالی است که 40 درصد رای دهندگان حاضر به انتخاب مجدد وی هستند. در میان جمهوری خواهان ساکن فلوریدا نیز 72 درصد به ترامپ رای می‌دهند. در میان دموکرات‌های ساکن این ایالت، تنها 14 درصد از انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا حمایت می‌کنند.
هم اکنون بازی برای ترامپ سخت تر شده است! در صورتی که رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نتواند در ایالت فلوریدا بر بایدن یا هر یک از رقبای نهایی خود از حزب دموکرات پیروز شود، وی عملا باید حضور مجدد در کاخ سفید را فراموش کند.همان گونه که اشاره شد، نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک در حالی منتشر می شود که ترامپ در شوک ناشی از انتشار نظرسنجی شبکه فاکس نیوز قرار دارد.در این نظرسنجی آمده است که ترامپ از 5 نامزد حزب دموکرات در نظرسنجی هی عمومی عقب افتاده است.
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در تازه ترین واکنش خود، فاکس نیوز را نیز به جعل نظرسنجی و انتشار نتایج غیر وقعی متهم ساخته است! این در حالیست که ترامپ قبلا این اتهام را متوجه روزنامه های نیویورک تایمز و واشنگتن پست کرده بود. نکته جالب توجه اینکه دونالد ترامپ خود نیز نسبت به کاهش محبوبیت خود در نزد افکار عمومی آمریکا واقف است. اخیرا شبکه ABC در گزارشی نوشت که مطابق نظرسنجی های داخلی انجام شده از سوی اعضای ارشد کمپین انتخاباتی ترامپ، مشخص شده است که محبوبیت وی در ایالاتی حساس و سرنوشت ساز مانند فلوریدا، ویسیکانسین و پنسیلوانیا نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی کاهش یافته است.در انتخابات ریاست جمهوری قبلی، ترامپ توانسته بود با کسب پیروزی الکترال در سه ایالت پنسیلوانیا،میشیگان و ویسکانسین، بر هیلاری کلینتون رقیب خود پیروز شود. با این حال نظرسنجی ها نشان می دهد که ترامپ این بار در هر سه ایالت شکست خواهد خورد . ضمن آنکه باید ایالت مهم فلوریدا را به لیست ایالات مهمی که ترامپ احتمالا در آنها شکست خواهد خورد اضافه کرد!
لازم به ذکر است که علاوه بر این موارد، نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک در ایالت تگزاس نیز نشان می دهد که اقبال ساکنان این ایالت نسبت به نامزدی بایدن افزایش یافته است، تا آنجا که 48 درصد از ساکنان این ایالت قرمز ( ایالتی که آرای آن طی دهه های اخیر به صورت سنتی به حزب جمهوریخوه تعلق داشته است )،طرفدار بایدن و 44 درصد دیگر، طرفدار ترامپ هستند. در هر حال ترامپ معتقد است که موسسات نظرسنجی در ایالات متحده آمریکا با انتشار نظرسنجی های کاذب به جنگ او آمده اند! نباید فراموش کرد که در جریان رقابتهای انتخابات میاندوره ای کنگره نیز پس از مشخص شدن پیروزی دموکراتها بر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان، ترامپ معتقد بود که موسسات نظرسنجی دست به نظرسازی زده اند. این در حالی بود که در نهایت پیش بینی موسسات نظرسنجی مبنی بر پیروزی دموکراتها در مجلس نمایندگان تحقق پیدا کرد. این همان مسئله ایست که از اکنون اعضای ارشد و میانی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ را به شدت نگران ساخته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی